ایجاد بیش از ۱۳ هزار شغل از سوی کمیته امداد استان کرمان
کد خبر: 3995270
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

ایجاد بیش از ۱۳ هزار شغل از سوی کمیته امداد استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 13 هزار شغل از سوی کمیته امداد استان کرمان ایجاد شد،‌ اظهار کرد: نظارت مستمر از طرح‌های اشتغال باعث پایداری این طرح‌ها شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، صبح امروز، 14 شهریورماه در برنامه رادیویی مردم و مسئولان به آمار بالای خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در بیش از 60 درصد این خانوار‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

وی اولویت اصلی این نهاد را ایجاد اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت اعلام کرد و افزود: خوشبختانه کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.

صادقی اصل اساسی در کمیته امداد را ایجاد اشتغال پایدار و عمدتا خرد و خانگی برای مددجویان و محرومان دانست و ادامه داد: طی سال گذشته بیش از 13 هزار شغل توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده که نظارت مستمر از طرح‌های اشتغال باعث پایداری این طرح‌ها شده است.

وی صادقی در ادامه از خرید تضمینی محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: 12 هزار طرح دامداری در استان داریم که به منظور حمایت از این طرح‌ها علوفه مورد نیاز آن‌ها را به صورت بلاعوض در اختیار مجریان این طرح‌ها قرار می‌دهیم که این اقدام در کشور بی‌نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: به منظور حفظ اصل سرمایه مددجویان طی دو سال گذشته مبلغ قابل توجهی بابت اقساط معوق مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت کرده‌ایم.

وی یکی از مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت را مشکل زمین و مسکن اعلام و بیان کرد: در صورت تامین زمین از سوی دستگاه‌های مربوطه و کمک خیران، این نهاد آمادگی دارد برای تمام مددجویان فاقد مسکن، خانه احداث کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: اواخر شهریور ماه جاری 500 واحد مسکونی ساخته شده با مشارکت سپاه تحویل مددجویان استان خواهد شد.

وی از پرداخت کمک هزینه درمان برای مددجویانی که دچار بیماری کرونا شده‌اند خبر داد و گفت: افرادی نیز که به دلیل این بیماری شغل خود را از دست داده‌اند به صورت موقت در قالب تبصره 14 با نگاه توانمندسازی تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

صادقی به شرایط تحت حمایت قرار گرفتن این نهاد اشاره و تأکید کرد: خانواده‌هایی تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند که خانواده بدون سرپرست و یا سرپرست خانواده از کار افتاده باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان تصریح کرد: در طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد که مردم مشارکت دارند سعی کرده‌ایم شفاف عمل کنیم و شفافیت در کار باعث جلب مشارکت‌های مردمی به این نهاد شده است.

انتهای پیام
captcha