پیروزی نخستین زن مسلمان در انتخابات شورای شهر نیویورک
کد خبر: 3994722
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

پیروزی نخستین زن مسلمان در انتخابات شورای شهر نیویورک

یک زن مسلمان برای نخستین بار در انتخابات شورای شهر نیویورک پیروز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، شاهانا حنیف از مهاجران بنگالی به عنوان نخستین زن مسلمان و نخستین زن تبعه جنوب آسیا و نخستین زن رنگین پوست از منطقه بروکلین برای عضویت در شورای شهر نیویورک انتخاب شد.

حنیف در سن 17 سالگی مبتلا به لوپوس، بیماری مزمنی که بیشتر زنان رنگین پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تشخیص داده شد و از آنجا که بودجه کمی برای تحصیل خود دریافت می‌کرد در برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی مناسب و حمایتی با مشکل مواجه بود.

حنیف گفت که بیماری او خود انگیزه‌ای شد تا سیستم شکننده و معیوب مراقبت بهداشتی در نیویورک را بشناسد. حنیف در طول مدت رفت و آمد خود به بیمارستان نیز متوجه وجود مشکلات متعدد در زمینه حمل و نقل و جابجایی شهروندان در سطح شهر و تأخیر بیش از حد وسایل نقلیه عمومی شده بود.

در همین حال موضوع دیگر این بود که او مجبور بود مدارک پزشکی خود را ترجمه کند تا پدر و مادرش از وضعیت سلامت او با خبر شوند، زیرا در بیمارستان مترجمی برای این قضیه وجود نداشت و این خود معضلی دیگر بود.

حنیف در ابتدا اعتراض خود را نسبت به سیستم از طریق نوشتن پی گرفت و گروه نویسندگان مسلمان را در نیویورک تشکیل داد و انجمن زنان بنگالی را هم در سال 2019 تأسیس کرد.

اما امسال او تصمیم گرفت خود را از منطقه بروکلین نامزد شورای شهر نیویورک کند و موفق شد با کسب 57 درصد آرا پیروز شود.

انتهای پیام
captcha