اصناف فارس با «عاشقان ثارالله(ع)» به یاری نیازمندان آمدند
کد خبر: 3994054
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

اصناف فارس با «عاشقان ثارالله(ع)» به یاری نیازمندان آمدند

به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اصناف، رزمایش کمک مؤمنانه سازمان بسیج اصناف فارس با عنوان «عاشقان ثارالله(ع)» در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام محرم و به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اصناف، رزمایش کمک مؤمنانه سازمان بسیج اصناف فارس امروز، 8 شهریورماه با عنوان «عاشقان ثارالله(ع)» در شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر در این مراسم یاد شهید رنجبر، شهید شاخص اصناف کشور را گرامی داشت و گفت: معرفی شهدای شاخص باید در راستای ترسیم و تداوم راه شهدا باشد.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا رزمایش‌های متعددی در قالب کمک‌های مؤمنانه با همیاری خیران در سطح استان انجام شده است، افزود: سپاه و بسیج همواره در حد توان خود تلاش کرده‌اند تا در این شرایط در کنار مردم، محرومان و همچنین مدافعان سلامت باشند.

مهدی دوکوهکی، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس هم در این مراسم با بیان اینکه استان فارس 600 شهید را از قشر اصناف تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: سالروز شهادت شهید محمد عراقی، به عنوان روز بسیج اصناف نامگذاری شده و به همین مناسبت، همه ساله طی یک هفته برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

وی بسیج اصناف را در خط مقدم جنگ اقتصادی در شرایط کنونی برشمرد و افزود: در ایام مبارزه با کرونا هم بازاریان با اجرای هشت مرحله رزمایش کمک مومنانه، در این راه خوش درخشیدند و با تهیه اقلام مورد نیاز اقشار مختلف مردم، و ارائه خدمات مختلف به تناسب صنف خود، ارائه خدمت کردند.

دوکوهکی به برگزاری رزمایش «عاشقان ثارالله(ع)» توسط اصناف اشاره کرد و گفت: این رزمایش ملی با محوریت نذر نفس در کل کشور و همچنین شیراز و استان فارس اجرا می‌شود که اقلام این رزمایش همگی از تولیدات داخل هستند.

وی، تهیه ۱۶۰کپسول اکسیژن، ۲۰۰ دستگاه مانومتر، ۴۰دستگاه اکسیژن ساز، در کنار نوشت‌افزار، جهیزیه، ماسک و بسته معیشتی و غیره را از جمله خدمات ارائه شده در این رزمایش برشمرد.

سیدمحمود هاشمی، رئیس اتاق اصناف فارس هم در این رزمایش تصریح کرد: شاید هیچ قشری نسبت به ولایتمداری، بخشش، همکاری و پای کار نظام بودن، مثل بازاریان نیست.

وی، بی‌مهری به اصناف را از گلایه‌های این قشر دانست و گفت: در ایام مبارزه با کرونا که آب از جای دیگر گل آلود است، از اصناف آب زلال می‌خواهند. 

هاشمی با بیان اینکه باید کمر همت برای حمایت از این دولت ببندیم، تاکید کرد: اگر دولت تصدی‌گری را از این قشر بردارد، قطعا وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد. پس اصلاح قوانین این صنف یکی از ملزومات است.

رئیس اتاق اصناف فارس تاکید کرد: اقتصاد خرد کف بازار به اقتصاد کلان کمک خواهد کرد و بسیج اصناف، نقش مهمی در این راه دارد و اگر دنیا نمی‌تواند این نظام راشکست دهد، به دلیل وجود اقشار مختلف بسیج است.

انتهای پیام
captcha