پرداخت زکات راهی برای محرومیت‌زدایی در استان کرمان است
کد خبر: 3993967
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

پرداخت زکات راهی برای محرومیت‌زدایی در استان کرمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پرداخت خمس و زکات شکاف میان فقیر و غنی را از بین می‌برد، گفت: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع‌رسانی شوند می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی را ارائه داد.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، جلسه زکات جنوب استان کرمان امروز دوشنبه 8 شهریور با حضور مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، مسئول زکات عنبرآباد و مدیران ادارات تبلیغات جنوب استان کرمان در محل فرمانداری شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه بیان کرد: زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده به طوری که حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل می‌فرمایند که نماز به پا کنید و زکات پرداخت کنید و همچنین پرداخت زکات از ویژگی مؤمنان است.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) در رابطه با اهمیت زکات می‌فرمایند که ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست. بر همین اساس از همه ائمه در مورد اهمیت زکات روایت وجود دارد.

حقانی با اشاره به اینکه رسالت طلبگی تلاش برای رساندن حرف دین به نحو احسن به مردم است، بیان کرد: چنانچه مردم به خمس و زکات مال توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند؛ شاهد شکاف بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پرداخت زکات برای رفع فقر و محرومیت زدایی در استان نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع‌رسانی شوند می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود.

وی با اشاره به این که در کار تشکیلاتی با قوی عمل کنیم، افزود: فضای تبلیغی استان باید در خدمت ترویج واجباتی همچون زکات باشد.

حقانی کار تشکیلاتی را از مهم‌ترین کارها دانست و افزود: در کار تشکیلاتی و ابتکارات جدید در امر جمع آوری زکات، ضعف‌هایی وجود دارد که با برنامه‌ریزی دقیق مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha