حمایت مسلمانان آمریکا از خروج نظامیان این کشور از افغانستان
کد خبر: 3993013
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

حمایت مسلمانان آمریکا از خروج نظامیان این کشور از افغانستان

شورای سازمان‎‌های اسلامی آمریکا ضمن اعلام حمایت از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان از رئیس‌جمهور این کشور خواست نظامیان آمریکایی را از خاورمیانه و سایر مناطق جهان هم که به بهانه مبارزه با تروریسم حضور دارند، خارج کند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، شورای سازمان‌های اسلامی آمریکا (USCMO) حمایت خود را از تصمیم ایالات متحده برای خروج کامل از افغانستان اعلام کرد.

این شورای مستقر در واشنگتن دی سی، روز سه شنبه در بیانیه‌ای از رهبرانی که امور افغانستان را اداره خواهند کرد، خواست تا در جهت دستیابی به عدالت و توافق تلاش کنند.

در این بیانیه همچنین از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کنگره خواسته شده است تا نیروهای آمریکایی را از تمام مناطقی که به ادعای مبارزه با گروه‌های تروریستی وارد آنجا شده‌اند، مانند خاورمیانه و دیگر مناطق جهان خارج کنند.

این شورا خطاب به دولت آمریکا گفت: دولت ما باید از تجربیات و پروژه‌های هولناکی که به مدت 20 سال به طول انجامید و جز خونریزی و ویرانی چیزی باقی نگذاشته است، درس بگیرد.

این شورا بر ضرورت عبرت گرفتن رهبران جهان از بحران‌های سیاسی که در ده‌ها سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاده است، تأکید کرد و بر احتمال شکوفایی این کشور از طریق توسعه گفت‌وگوی جامع بین جامعه افغانستان بدون دخالت امپریالیستی و خارجی تأکید کرد.

شورای سازمان‌های اسلامی آمریکا در بیانیه خود از رهبران طالبان خواسته است مسئولیت خود را برای نشان‌دادن ارزش‌های واقعی اسلام با انتخاب راهی برای آشتی محترمانه، صادقانه و عادلانه که شامل حقوق زنان افغانستانی هم می‌شود، انجام دهند.

این شورا افزود: ما به رهبران افغانستان از همه گرایش‌های سیاسی و اجتماعی وظایف آنها را برای دستیابی به آشتی مسالمت‌آمیز، تأمین امنیت همه جانبه برای همه افراد و تبدیل افغانستان به یک کشور مرفه، یادآوری می‌کنیم.

در هفته‌های اخیر، گروه طالبان موفق شد کنترل خود را بر بیشتر کشور افغانستان گسترش دهد و در 15 آگوست، افراد این گروه وارد پایتخت کابل شد و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفت، در حالی که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور کابل را ترک کرد و به امارات رفت.

انتهای پیام
captcha