لغو مراسم عزاداری بزرگ تاسوعا و عاشورا در هرمزگان
کد خبر: 3991144
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

لغو مراسم عزاداری بزرگ تاسوعا و عاشورا در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از لغو مراسم بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی در هرمزگان به دلیل وضعیت فوق بحرانی کرونا در این استان، خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ظهر امروز، 25 مردادماه، اظهار کرد: به علت وضعیت فوق بحرانی کرونا در استان، مراسم‌های بزرگ عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری به صورت محدود در فضای باز مساجد و محله‌ها و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و هیئات عزاداری باید از ایجاد تجمعات بزرگ پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: در این شرایط فوق بحرانی، علما و بزرگان دین و مدیران بهداشت و درمان بر حفظ جان مردم در برابر ویروس کرونا به عنوان یک اولویت اصلی تأکید دارند و لغو این برنامه نیز در راستای سیاست‌های ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا صورت می‌گیرد.

انصاری‌راد در پایان با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا نیز امسال به‌صورت محدود در فضای باز مساجد اقامه می‌شود، یادآور شد: با توجه به ممنوعیت دسته روی در خیابان‌ها و لغو برگزاری تجمع‌های بزرگ عزاداری، نماز ظهر عاشورا به صورت عمومی در استان برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha