هنیه خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد
کد خبر: 3988593
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

هنیه خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از عربستان خواست تا زندانیان فلسطینی را آزاد کرده و به پرونده آنان خاتمه دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز چهارشنبه به اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم دستگاه قضایی عربستان برای صدور حکم فلسطینیان بازداشت شده در این کشور، واکنش نشان داد.
 
هنیه تأکید کرد: این جنبش به تصمیم دستگاه قضایی و عزم و اراده پادشاهی عربستان در خصوص بستن پرونده بازداشتی‌های فلسطینی در این کشور و خاتمه بخشیدن به آن چشم امید دوخته است.
 
هنیه افزود: امیدواریم که جلسات هفته آینده در عربستان به آزادی تمامی فلسطینیان بازداشتی در این کشور به ویژه محمد الخضری، نماینده سابق حماس در ریاض، منجر شود.
 
در فوریه 2019، سعودی‌ها، بیش از 60 اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده سابق جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و فرزندش را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.
 
سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بازداشت این افراد را محکوم و اعلام کردند که محاکمه این افراد ناعادلانه و بدون هیچ گونه اتهام و دلیل قانونی بوده است.
 
این بازداشت‌شدگان در طول چند ماه گذشته در شرایط نامناسب زندانی بوده و در معرض اهانت و شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha