رشدی ۱۸ درصدی اهدا خون در ایلام
کد خبر: 3983891
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

رشدی ۱۸ درصدی اهدا خون در ایلام

مدیر کل انتقال خون استان ایلام از اهدا خون ۳ هزار و ۴۶۸ نفر در سه ماهه اول امسال در استان ایلام خبر داد و گفت: میزان اهدا خون در سه ماهه نخست امسال در ایلام ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایکنا از ایلام، دکتر «مهدی اکبری دهبالایی» در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: از این تعداد اهدا کننده ۳ هزار و ۳۲۲ نفر آقا و ۱۴۶ نفر خانم هستند و ۴۴۸ نفر نیز برای اولین بار اهدا خون انجام داده‌اند.
مدیر کل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اینکه میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۹۷ نفر بوده است، گفت: میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست سال گذشته ۳ هزار و ۴۷۷ نفر بوده که در سال جاری با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.
اکبری دهبالایی با بیان اینکه از مجموع اهدا کنندگان سه ماهه اول امسال تعداد ۱۸۰۷ نفر اهدا کننده مستمر بوده‌اند، اضافه کرد: تعداد ۱۱۵۵نفر نیز از اهدا کنندگان با سابقه هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۹۴۰ نفر بوده است، تصریح کرد: تعداد اهدا کنندگان خون در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد نزدیک به ۱۸ درصد رشد همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha