نبیه بری: با اتحاد و مقاومت بر توطئه‌ صهیونیستی برای سقوط لبنان مقابله می‌کنیم
کد خبر: 3983789
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

نبیه بری: با اتحاد و مقاومت بر توطئه‌ صهیونیستی برای سقوط لبنان مقابله می‌کنیم

رئیس پارلمان لبنان با هشدار درباره اینکه برخی می‌خواهند سقوط لبنان را به عنوان پیروزی مجانی تقدیم دشمن اسرائیلی کنند، گفت که لبنانی‌ها باید مثل زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در تابستان 2006 با مقاومت و اتحاد بر توطئه‌های کنونی پیروز شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز دوشنبه گفت که به سقوط کشاندن لبنان با تعطیل کردن امور سیاسی و قانونی آن و گذشتن از وطن به دلیل کینه‌های شخصی، کاری تا حد خیانت در حق لبنان است.

 بری در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی لبنان در جنگ تابستان 2006 گفت: با شفافیت و آرامش، تأیید می‌کنیم که هیچ کسی در هیچ موقعیتی مصونیت ندارد و پارلمان در زیر سقف قانون اساسی با حداکثر قدرت در کنار قوه قضاییه خواهد بود.

وی تأکید کرد: مصونیت فقط به خون شهدا، میهن، کرامت انسانی، قانون اساسی و قانون  و نه قانون جنگل تعلق دارد.

نبیه بری ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ را روز آزمون سنجش صداقت در ملی‌گرایی و اتحاد و اراده لبنانی‌ها برای مقاومت و پایداری خواند و گفت: ملت لبنان در این آزمون موفق شد و توانست ماشین جنگی اسرائیل و تجاوزگری‌های آن برای نابودی لبنان را ناکام گذارد و مانع سقوط کشور شود.

رئیس پارلمان لبنان گفت: کشوری که سقوط نکرد و پرچم سفید را در هیچ کدام از تجاوزات اسرائیل بالا نگرفت و مقاومت کرد و هزاران نفر از فرزندانش را در این راه تقدیم کرد و پیروز شد، امروز با همه گروه‌های سیاسی و حزبی و فرزندان خود و نخبگان معنوی و مدنی در برابر همان آزمون قرار دارند تا اتحاد و مقاومت خود را ثابت کنند، پس آیا موفق خواهند شد؟ البته که باید موفق شوند و گزینه‌ای جز موفقیت نیست.

بری افزود: برخی دانسته یا ندانسته می‌خواهند سقوط لبنان را به عنوان یک پیروزی مجانی به دشمن اسرائیلی تقدیم کنند، دشمنی که در خفا و آشکار به دنبال فرصت است تا بر لبنان و ثروت آن و نقش آن مسلط شود و این بار از در پشتی و اختلاف موجود در لبنان بر سر این وزیر و آن وزیر استفاده می‌کند.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به نزدیک بودن سالروز انفجار بندر بیروت گفت: ما تحت هیچ شرایطی کمتر از دانستن کل حقیقت با جزئیات آن و مجازات هر کسی در هر موقعیتی که باعث آن شده است، قبول نخواهیم کرد و  کوتاه‌ترین راه رسیدن به حقیقت  اعمال قانون است، زیرا شهدا و تقدس آن بیش از هرگونه ملاحظات سیاسی ، انتخاباتی یا پوپولیستی است.

انتهای پیام
captcha