نگرانی دبیرکل سازمان ملل از تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری
کد خبر: 3982831
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری

دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد از تخریب خانه‌ها و اموال فلسطینیان از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیستی عمیقا نگران است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نگرانی عمیق خود را از تخریب اموال فلسطینی در روستای حمصة البقیعة در کرانه غربی ابراز کرد.

در بیانیه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل منتشر کرده آمده است، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: چنین اعمالی با قوانین بین‌المللی تناقض دارد و می‌تواند امکان تشکیل یک دولت فلسطینی پایدار را به مخاطره بیندازد. وی افزود که دبیر کل سازمان ملل، عمیقا در مورد تخریب اموال فلسطینیان در کرانه باختری نگران است.

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از  مقامات اسرائیل می‌خواهد تا  تخریب‌ و توقیف اموال فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.

از سوی دیگر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و دیگر مسئولان ارشد وزارت خارجه در روزهای گذشته نگرانی خود را از تخریب منزل یک خانواده فلسطینی در کرانه باختری، مستقیما با مسئولان ارشد صهیونیستی در میان گذاشته‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در خاک فلسطین عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اسرائیلی از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون اقدام به تخریب ۴۲۱ منزل فلسطینی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: به دنبال این اقدام ۵۹۲ نفر از جمله ۳۲۰ فلسطینی در سراسر کرانه باختری رود اردن آواره شدند.

براساس این گزارش این اقدام رژیم صهیونیستی، بیانگر رشد ۲۴ درصدی تخریب ساختمان‌های فلسطینی و رشد ۵۰ درصدی آوارگی مردم فلسطین از سوی رژیم اسرائیل در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام
captcha