پرداخت 40 میلیون تومان اعتبار قرآنی به فارس / 150 نفر تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی هستند
کد خبر: 3982297
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

پرداخت 40 میلیون تومان اعتبار قرآنی به فارس / 150 نفر تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی هستند

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از تخصیص و پرداخت 40 میلیون تومان اعتبار قرآنی توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این استان در سال گذشته خبر داد.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در خصوص وضعیت تخصیص بودجه‌های قرآنی به این استان گفت: سال گذشته مبلغ 40 میلیون تومان بودجه قرآنی توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی به استان فارس پرداخت شد.

وی افزود: این اعتبار یا به مؤسسات قرآنی یا برای پرداخت حق بیمه کسانی که فعال قرآنی بودند و سامانه صندوق هنر ثبت‌نام کرده‌اند واریز شده است.

نداف در پاسخ به اینکه آیا هنوز از شورای توسعه فرهنگ قرآنی طلب داریم، گفت: به طور کلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بودجه‌های قرآنی را با تأخیر یکی دو ساله پرداخت می‌کند اما سال گذشته آن مبلغی که مجلس تصویب کرده بود، به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور پرداخت نشد که بخواهد بودجه‌ای به استان‌ها تخصیص دهد پس وقتی که از دولت بودجه‌ای دریافت نمی‌کند از آن طرف هم به استان‌ها نمی‌تواند پرداختی داشته باشد پس فعلاً طلبی از این شورا نداریم.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینکه به طور کلی بیشترین اعتبارات قرآنی را خود معاونت قرآن وزارت ارشاد از محل بودجه‌هایش در قالب بسته‌های حمایتی در ایام شیوع کرونا اختصاص داده است، گفت: در سال گذشته بیشترین دغدغه ما در این حوزه بوده است به خصوص اینکه کسب و کارهای فرهنگی و آموزش قرآن تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی دو دسته کمک به فعالیت‌های قرآنی داریم، یکی به صورت یارانه است و بخشی هم به صورت پرداخت حق بیمه‌هاست که معاونت قرآنی وزارت ارشاد آن را پرداخت کرده است، گفت: بخشی هم به مؤسسات قرآنی که تعطیل شده یا فعالیتشان در ایام کرونا کم شده است، کمک می‌کند و به طور کلی تمام حمایت‌های ما در سال گذشته در حوزه قرآنی در همین حوزه‌ها بوده است.

نداف با تصریح اینکه فعلاً آمار دقیقی از بودجه‌های تخصیص ارشاد فارس در این حوزه در دست ندارد، گفت: تقریباً تمام 45 مؤسسه قرآنی ذیل معاونت قرآن وزارت ارشاد در فارس و 150 نفری که در استان فارس تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی هستند، این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha