مأموریت اصلی قوه قضائیه فسادستیزی و اقامه عدل است
کد خبر: 3980311
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

مأموریت اصلی قوه قضائیه فسادستیزی و اقامه عدل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: قوه قضائیه به‌عنوان قوه‌ای که شعار اصلی آن فسادستیزی و اقامه عدل و قسط در جامعه است، مأموریت خطیری دارد.

ماموریت اصلی قوه قضائیه فسادستیزی و اقامه عدل است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبریک به زحمت‌کشان این عرصه در استان البرز، اظهار کرد: مسئولیت خطیر قوه قضائیه در دوره جدید و گام دوم انقلاب بسیار بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌ عمومی دلسوزان انقلاب انجام دقیق و کامل وظایف اصلی قوه قضائیه است، تصریح کرد: بر این اساس تأسیس ذات قوه قضائیه به‌منظور مبارزه با فساد و ظلم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: نه تنها ذات قوه قضائیه بلکه ارسال رُسل و بینات الهی نیز، طبق تعبیر آیه شریفه «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» است، این اقامه قسط آن هم توسط خود مردم و جاری‌ شدن عدالت در جامعه، هدف ارسال رسل الهی است.

این مسئول اضافه کرد: نهایت هدف ظهور حضرت مهدی(عج) که در روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته؛ تعبیر بسیار زیبای «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا» است، یعنی با ظهور حضرت حجت(عج) قسط و عدل در عالم پر می‌شود.

ولایی‌برحق ادامه داد: بعد از اینکه ظلم و جور عالم‌گیر شد، با ظهور حضرت مهدی(عج)، توقع جدی مردم از ایشان مطالبه قسط و عدل است و این فهم در عالم به‌عنوان شعار ایشان قرار گرفته و می‌گیرد.

وی اظهار کرد: قوه قضائیه هم به‌عنوان قوه‌ای که شعار اصلی آن فسادستیزی و اقامه عدل و قسط در جامعه است، مأموریت خطیری دارد و مطالبه مردم در این حوزه نیز، مطالبه به حق است.

این مسئول بیان کرد: به فضل خدا در سال‌های اخیر این مهم بسیار مورد توجه قرار گرفته و اثرات آن مشهودتر در جامعه مخصوصاً در قوه قضائیه مشاهده شده است.

وی متذکر شد: امید است که این حرکت اَبتر نماند و با قوت بیشتر جاری شود و روز به روز زحمت‌کشان این عرصه در عمل به وظایفشان توفیق بیشتری پیدا کنند و موفق‌تر از گذشته باشند.

انتهای پیام
captcha