انتخابات به مثابه میادین آزمایش انسان‌ها است / نسخه درمان کشور توجه به حوزه علمی است
کد خبر: 3974471
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

انتخابات به مثابه میادین آزمایش انسان‌ها است / نسخه درمان کشور توجه به حوزه علمی است

امام جمعه اردبیل، گفت: انتخابات در حال حاضر به عنوان میادین آزمایش انسان‌ها پیش رویمان قرار گرفته است و انتظار می‌رود مؤمنان مراقب رفتار و گفتار خود باشند.

رضازاده//انتخابات به مثابه میادین آزمایش انسان‌ها است / نسخه درمان کشور توجه به حوزه علمی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، نهم خردادماه، در مجمع استادیاران شجره طیبه صالحین اردبیل، اظهار کرد: کشور ما ایران اسلامی به برکت خون جوانان و شهدای والامقام کشورمان در اوج امنیت و اقتدار گرفته و هم‌اکنون قرارگیری در سنگر‌های علمی برای جوانان امروزی به مثابه قدم نهادن در مسیر و اهداف شهدای والامقام است.

وی بیان کرد: فتح سنگر‌های علمی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف علمی و رونق تولید لازمه اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر بوده و در این زمینه با قطعیت می‌توان گفت که نسخه درمان کشورمان توجه به توسعه و گسترش حوزه علمی است تا بتوان عقب‌ماندگی‌های علمی را برطرف‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه به لزوم تبدیل ستاد‌های نماز جمعه به مراکز تقویت علمی دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهار کرد: انتظار ما از ائمه جماعات استان مشارکت همه‌جانبه در این راستا بوده و اهمیت کار به قدری بالا و چشمگیر است که می‌تواند مصلی‌ها را به قلب فرهنگی تبدیل و هم‌اکنون نیز در این زمینه شاهد ابتکارات خوبی هستیم.

عاملی تصریح کرد: مقابله با تهاجمات فرهنگی در جنگ نرم نیازمند اجرای کار‌های علمی و فرهنگی است تا جوانان و نسل جوان امروزی به جای استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی پیگیر مصلی و مساجد باشند.

وی تصریح کرد: از طرفی حلقه‌های صالحین نقش بسیار حائز اهمیتی در تربیت اساتید و مربیان متخصص دارد و می‌تواند جوانانی در تراز اول انقلاب تربیت کند که این مسئله نیز به نوبه خود نیازمند همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه برای دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار است.

امام جمعه اردبیل افزود: دستیابی به تربیت آرمانی نیازمند تلاش‌های همه‌جانبه مردم و مسئولان بوده که در این زمینه بستر فضای مجازی به عنوان بهترین بستر می‌تواند مورد توجه واقع شود و در این زمینه حلقه‌های صالحین به عنوان پناهگاه جوانان نقش حائز اهمیت خود را نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: انتخابات در حال حاضر به عنوان میادین آزمایش انسان‌ها پیش رویمان قرار گرفته است و انتظار می‌رود مؤمنان مراقب رفتار و گفتار خود بوده و با مهارت‌آموزی جوانان را در مسیر زندگی به سمت توانمندسازی سوق دهند که این مسئله به نوبه خود نیازمند ورود کارشناسانه و تخصصی است.

امام جمعه اردبیل در ادامه از لزوم آگاهی‌بخشی به عنوان سومین رکن تربیت آرمانی خبر داد و افزود: تربیت انسان‌های آرمانی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام نیازمند بصیرت‌افزایی است به طوری که دشمنان درصدد هستند با دروغ و جعل‌سازی‌ها مردم را منحرف کنند در حالی که مردم در این زمینه باید با هوشیاری و آگاهی کامل فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha