آزادی تعدادی زندانی اردبیلی توسط هیئت مذهبی
کد خبر: 3973245
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

آزادی تعدادی زندانی اردبیلی توسط هیئت مذهبی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: زمینه آزادسازی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در اردبیل توسط یک هیئت مذهبی فراهم شده است.

آزادی تعدادی زندانی اردبیلی توسط هیئت مذهبیبه گزارش ایکنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، دوم خردادماه، در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل، اظهار کرد: در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اردبیل تمهیدات لازم به عمل آمده است و تمام سعی و تلاش ما بر این است که این فرهنگ ارزشمند را در جامعه ترویج دهیم.

وی بیان کرد: انجام این اقدام خداپسندانه توسط هیئت‌های مذهبی در مرکز استان یک اولویت اساسی است و در این زمینه فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان باید با توجه در دستور کار قرار گیرد، تا بتوانیم زمینه آزادسازی زندانیان مالی را فراهم کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با بیان این که زمینه آزادسازی ۱۰ زندانی در اردبیل توسط یک هیئت مذهبی فراهم شده است، گفت: از زمان شیوع کرونا به تعداد ۸۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد توسط هیئت‌های مذهبی به آغوش خانواده بازگشته‌اند و این اقدامات نیازمند همکاری همه‌جانبه مسئولان، دستگاه‌های ذی‌ربط و نیز اصحاب قلم و رسانه است.

محبوبی بیان کرد: میزان مبلغ محکومیت این زندانیان ۸۵۰ میلیون ریال است که ۵۰۰ میلیون ریال توسط هیئت مذهبی فراهم شده و مابقی گذشت شکات و آورده خود مددجویان بود که خوشبختانه توانست زمینه آزادسازی زندانیان را فراهم کند و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف سازد.

وی بیان کرد: سال گذشته با همکاری دستگاه قضائی، تسهیلات بانکی و گذشت شاکیان زمینه آزادسازی ۴۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در استان فراهم شده است که امید می‌رود این اقدامات همچنان با جدیت ادامه یابد تا بتوانیم این اقدام خیرخواهانه را به یک فرهنگ دائمی تبدیل کنیم.

انتهای پیام
captcha