رشد ۳۰ درصدی پرداخت زکات در مهاباد
کد خبر: 3966879
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

رشد ۳۰ درصدی پرداخت زکات در مهاباد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد گفت: در سال گذشته ۹۲ میلیارد ریال زکات در این شهرستان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

ارسالی| رشد ۳۰ درصدی پرداخت زکات در مهابادحسین خضری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، در ارتباط با میزان پرداخت زکات در این شهرستان اظهار کرد: مهاباد از جمله شهرستان‌هایی در آذربایجان‌غربی بوده که میزان پرداخت زکات در آن بسیار بالا است.

وی افزود: مهاباد برای چندمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست بیشترین میزان زکات را در استان کسب کند که این نشان از اهتمام جدی مردم این شهرستان برای پرداخت زکات است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد ادامه داد: در سال گذشته ۹۲ میلیارد ریال زکات در این شهرستان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه دلیل این رشد در پرداخت زکات به همکاری شورای زکات و مبلغان در این شهرستان برمی‌گردد، تصریح کرد: هفت مبلغ مذهبی خوشنام و دارای ارزش و احترام در بین مردم وظیفه تبلیغ و ترویج پرداخت زکات را در مهاباد برعهده دارند.

خضری در پایان اظهار کرد: در ۱۵۰ روستای مهاباد نیز شورای زکات تشکیل شده وظیفه تبلیغ و جمع‌آوری زکات را برعهده دارند که زکات‌ نیز پس از جمع‌آوری در همان روستاها برای توزیع در بین نیازمندان و انجام کارهای عمرانی هزینه می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha