تعداد 149 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد
کد خبر: 3966477
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تعداد 149 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد

به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمان، چندین پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 149 طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی به ارزش شش میلیارد و هشتصدوهفتاد میلیون تومان در 9عرصه  با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان، در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

این پروژه شامل طرح‌های تعمیر و ساخت 39 باب مسکن، احداث یک سالن ورزشی، احداث و تکمیل 3 مدرسه و 3 مسجد، احیا و لایروبی 3 قنات، آب‌رسانی کامل به 3 روستا، احداث 3 خانه عالم، احداث 3 پایگاه بسیج و احداث 90سرویس بهداشتی است.

حسین معروفی در جریان افتتاح پروژه‌های عمرانی با اشاره به‌اینکه رویکرد کارهای مومنانه از 5 آذرماه سال گذشته تغییر کرده‌ است عنوان کرد: کارهایی که برای مردم انجام می‌شود دستور صریح رهبرمعظم انقلاب است که ما آن را عملیاتی می‌کنیم. و با توجه به فعال شدن قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسن مجتبی(ع) در استان کرمان، تا هر زمان که نیاز باشد در کنار مردم هستیم.

سردار معروفی بحث‌های دفاعی، امنیتی و عموم‌بخشی انقلاب اسلامی را از ماموریت‌های ذاتی سپاه دانست و خاطر نشان کرد: سپاه ماموریت‌های غیرذاتی هم دارد که به اقتضای زمان انجام می‌دهد. مثل ماموریت‌هایی در زمینه قطع زنجیره ویروس کرونا، کمک‌مومنانه، محرومیت‌زدایی و فعالیت‌هایی در زمان وقوع حوادث طبیعی.

حسین معروفی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در استان کرمان بحث آب شرب است و با همکاری استانداری و نهادهای مربوط امیدواریم بتوانیم با یک حرکت انقلابی نهضتی را برای آب رسانی روستایی شکل دهیم. وی با بیان اینکه کار پیمانکاری در حوزه آب روستایی زمان و هزینه زیادی می‌طلبد؛ افزود: حل مشکل آب روستاها نیازمند ورود گروه‌های جهادی و مشارکت مردم است.

وی مشکل اشتغال را اولویت دوم در استان کرمان مطرح کرد و گفت: با همکاری کمیته امداد انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی‌هایی برای حوزه اشتغال در استان کرمان انجام شده است و مبلغ86 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده‌است.

معروفی اولویت بعدی را تعمیر و ساخت مسکن دانست و ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های ما ازدواج آسان است و سال گذشته موفق شدیم 2348 سبد جهیزیه را تهیه کنیم و امیدواریم امسال به بالای 10هزار برسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه باید به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه کرد افزود: در حوزه فرهنگی حفظ شعائر خصوصا شعائر شهیدان که مصونیت انقلاب اسلامی است، نادیده گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha