طرح «مهرواره محله همدل» در هرمزگان اجرا می‌شود
کد خبر: 3964779
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

طرح «مهرواره محله همدل» در هرمزگان اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از اجرای طرح «مهرواره محله همدل» با هدف تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تمرکز بر احیای ظرفیت‌های عظیم مردمی و محله، ایجاد امید و نشاط در جامعه و تقویت مساجد در هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 26 فروردین، در جلسه هماهنگی «مهرواره محله همدل و گفتمان انقلاب»، اظهار کرد: امروز تمام عِده و عُده دشمن برای ضربه زدن به پیکره حق به خط شده است و بزرگ‌ترین حق، نظام جمهوری اسلامی ایران است. نظامی که با وجود یک گفتمان عظیم مردمی که سردمدار آن امام خمینی(ره) بودند، شکل گرفت. امام(ره) موفق شدند جریان‌سازی و گفتمان انقلاب را راه‌اندازی کنند که اکنون سکان‌دار آن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است.

وی افزود: طرحی از دل این گفتمان انقلاب اسلامی، تحت عنوان «مهرواره محله همدل» بیرون آمده است. نخبگان همه دستگاه‌های متولی حوزه تبلیغ و جریان سازی در جامعه به اتفاق‌نظر رسیدند که باید وحدت رویه داشته باشیم و بتوانیم از حمایت‌ها و پشتیبانی یکدیگر استفاده کرده و یک رویکرد و خروجی وحدت‌آفرین داشته باشیم تا با صف به هم تنیده دشمن مقابله کنیم. به خصوص اکنون که در آستانه انتخابات، دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اتفاقات ملی به تنهایی موجب امیدواری مردم نمی‌شوند بلکه اگر مشکلات هر محله با محوریت مساجد و امامان مساجد حل شوند، می‌توانیم بذر امید را در دل مردم بکاریم. باید با محله محوری و مسجد محوری، اجتماعات مردمی را به خط و تمام ظرفیت‌های موجود را بسیج کنیم تا بتوانیم، گره‌های اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آمورشی، خانوادگی و ... را باز کنیم.

انصاری‌راد عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند: «رفع مشکلات، نیاز به همراهی مردم دارد و در هر کاری که مردم وارد شدند، قطعاً در آن گشایش به وجود آمده است»، این طرح نیز با کمک مردم به حل مشکلات مردم می‌پردازد. هدف از اجرای این طرح جامعه پردازی که به فرموده حضرت آقا مقدمه تمدن سازی است، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تمرکز بر احیای ظرفیت‌های عظیم مردمی و محله، ایجاد امید و نشاط در جامعه، تقویت خودباوری، رساندن مسجد به جایگاه و تراز واقعی‌اش به عنوان مکانی جریان ساز، تقویت مسجد، محله و ارتباط بخشی میان این دو است.

وی بیان کرد: از صدر اسلام تا کنون، پیامبر گرامی اسلام(ص) حکومت خود را در مسجد تعریف کردند، انقلاب از مسجد شروع شد، جنگ تحمیلی از مسجد هدایت و سازمان‌دهی شد و از این رو مسجد به عنوان نقطه اشتراکی حساس، تاریخ‌ساز و مؤثر در جامعه پردازی مطرح است. باید به کمک مساجد رفته و آن‌ها را از نمازخانه صرف بودن خارج کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: مخاطب طرح «مهرواره محله همدل» بیش از 28 هزار محله در کشور هستند که امام مسجد دارند و محلات بسیاری نیز هستند که امام ندارند و تدابیری دیده شده که وارد این طرح شوند. از ظرفیت همه دستگاه‌هایی که در حوزه جامعه پردازی نقش مهمی دارند از جمله دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، حوزه علمیه، سپاه و کلیه دستگاه‌های فرهنگی، برای کمیته داوری این طرح استفاده می‌کنیم.

انصاری‌راد ادامه داد: محلات هر شهرستان، پس از ثبت‌نام در این طرح ارزیابی می‌شوند، بعد از بررسی ظرفیت میدانی محلات در شهرستان‌ها، کل محلات استان بررسی شده و در نهایت دو محله برای سطح ملی، انتخاب و معرفی خواهند شد. در مرحله ملی نیز جوایز نفیسی برای محلات برتر در نظر گرفته شده است. به محله اول 200 میلیون تومان، محله دوم 100 میلیون تومان و محله سوم 50 میلیون تومان، اختصاص داده می‌شود و محلاتی که روش‌های نوین برای حل مسائل و گره‌های مردم داشته باشند، تشویق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد برای ثبت محله با ارسال عدد یک به شماره پیامکی 5000212 لینک ثبت‌نام را دریافت خواهند کرد. شروع ثبت‌نام از یک اردیبهشت‌ماه سال جاری خواهد بود و مرکز مشاوره یارا با شماره تماس 02591009650 در تهران و قم آماده پاسخگویی به همه موضوعات محلات است.

برگزاری مراسم مذهبی ماه رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه اظهار کرد: زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که مساجد در ماه مبارک رمضان، تعطیل خواهند بود اما ما در ستاد استانی کرونا بر باز بودن مساجد و اجرای برنامه‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، اصرار ورزیدیم. تفاهمی نیز بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت صورت گرفت که در شرایط قرمز و نارنجی نیز مساجد باز باشند. طبق این تفاهم، باز بودن مساجد و برگزاری نمازهای جماعت در یک وعده و بازه زمانی نیم‌ساعته و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مساجد، امکان‌پذیر خواهد بود.

انصاری‌راد یادآور شد: مراسم مذهبی با جمعیت محدود برگزار شده و مراسم شب‌های قدر نیز در فضای باز و زمان حداکثر 2 ساعت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزار می‌شود. مراسم روز قدس نیز به صورت راهپیمایی موتوری و خودرویی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha