روایت یک مهندس جوان در «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن»
کد خبر: 3962599
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
روی میز مطالعه/

روایت یک مهندس جوان در «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن»

کتاب «تندتر از عقرب‌ها حرکت کن» نوشته بهزاد دانشگر به روایت مسیر حرکت یک مهندس جوان اقتصادی به سوی یک اتفاق بزرگ پرداخته است.

روایت یک مهندس جوان در «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن»به گزارش خبرنگار ایکنا؛ امروزه خیلی‌ها هستند که دنبال فرمولی برای پول‌دار شدن یا مدیر شدن هستند و بعد هم اسمش را موفقیت می‌گذارند. کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» کتابی نیست که این فرمول را ارائه دهد، بلکه قصه زندگی و مسیر حرکت یک جوانی است که نه پدرش پولدار بوده و نه پارتی داشته است. اما بسیاری از جمله استاد‌های دیروزش فکر می‌کنند او موفق‌ترین شاگردشان است. شاید هم هیچ کدامشان یادشان نیست این آدم را پانزده سال قبل بار‌ها و بار‌ها از نزدیک دیده بودند و آن روز‌ها باور نمی‌کردند این دانشجوی معمولی چنین ظرفیتی برای کار کردن و به قول شما‌ها پیشرفت داشته باشد.

بهزاد دانشگر قصه زندگی نوید نجات‌بخش، این آدم معمولی موفق را روایت کرده است. کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» حاصل گفتگو‌های نویسنده و این آدم معمولی و دیدار‌های مکرر از بهیار صنعت سپاهان در سال ۱۳۹۵ است. این متن در این سال‌ها توفیق نشر نمی‌یافت، آن هم به یک دلیل. نوید نجات‌بخش نگران بود که این متن در پی بت‌سازی از او و برجسته کردنش باشد و در این سال‌ها، مدام تکرار می‌کرد نوید اهمیتی ندارد. این مسیر است که اهمیت دارد، پس باید از مسیر گفت.

نوید نجات‌بخش مدیر عامل بزرگترین شرکت دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است. وی در این کتاب، از قواعدی می‌گوید که تفکر بر آن می‌تواند نجات‌بخش ما از وضع فعلی باشد. در بخشی از این روایت‌ها آمده است: آن روز‌ها قیمت برانکارد توی کشورمان هفتادهزار تومان بود. قیمتی که ما زدیم، یک میلیون و صدهزار تومان بود. البته قیمت آمریکایی، برانکاردی که ما از روش ساخته بودیم، چندین هزار دلار بود. یعنی با همه قیمت بالایی که برانکارد ما داشت، باز هم یک سوم یا یک چهارم قیمت خارجی‌اش بود. با این حال، هر کسی رسید، به من گفتند فروش نمی‌رود. من گفتم یکی یکی می‌فرستیم توی بیمارستان‌ها، جای خودش را باز می‌کند. همین طور هم شد و به مرور از برانکارد استقبال شد. برنامه‌ریزی خاصی نکرده بودیم. فقط روی باورم ایستادم که ما باید کار را درست انجام بدهیم. بقیه‌اش را خدا انجام می‌دهد.

اصلاً شاید برای همین توکلمان هم بود که بعد از آن تخت، حدود بیست محصول دیگر هم تولید کردیم؛ ولی هنوز بهترین محصول ما همان تخت است. هنوز شرکت ما را به همان برانکاردش می‌شناسند. هم پرفروش‌ترین محصولمان بود و هم معروف‌ترینش.

به هر حال ما صبر نمی‌کنیم. خسته هم نمی‌شویم. چون هم به لطف و عنایت خدا اعتقاد داریم، هم اطمینان داریم که به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم. حالا به مرور تلاش‌هایمان هم دارد نتیجه می‌دهد.

بهزاد دانشگر پیش از این آثاری، چون «تولد در لس‌آنجلس»، «دختر‌ها بابایی‌اند»، «نفس» و ... را برای مخاطبان جوان تولید کرده است و کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» نیز اثر تازه‌ای است که با محور پیشرفت اقتصادی و تولید به همت دفتر نشر معارف منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha