درس‌گفتار «ابن‌سینا به چه کارمان می‌آید» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3962498
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

درس‌گفتار «ابن‌سینا به چه کارمان می‌آید» در همدان برگزار می‌شود

درس‌گفتارهای بوعلی‌سینا در سال جدید به‌منظور معرفی و بازشناسی آثار و اندیشه‌های ابن‌سینا، از هجدهم فروردین 1400 از سر گرفته می‌شود.

درس‌گفتار «ابن‌سینا به چه کارمان می‌آید» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی بنیاد بوعلی‌سینا، توکل دارائی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا اظهار کرد: درس‌گفتارهایی درباره بوعلی‌سینا که از بهمن سال گذشته آغاز شده و چهارشنبه هر هفته با حضور اساتید ابن‌سیناپژوه برگزار می‌شود تا پایان تابستان 1400 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این برنامه به‌منظور معرفی و بازشناسی آثار و اندیشه‌های ابن‌سینا، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بنیاد بوعلی‌سینا و مدیریت مؤسسه فرهنگی شهر کتاب تهران برپا می‌شود.

دارائی گفت: جای امیدواری است که به میراث ابن‌سینا بزرگ در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بیش از گذشته توجه و التفات می‌شود و آگاهی نسل جدید دانشگاهی و علاقه‌مندان نسبت به آثار مفاخر علمی کشور به‌ویژه بوعلی، نوید راهگشایی برای انجام پژوهش‌های علمی در این زمینه است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا افزود: هفتمین نشست از درس‌گفتارها، روز چهارشنبه، 18 فروردین، ساعت 11 با سخنرانی سیدنصرالله موسویان با عنوان «ابن‌سینا به چه کارمان می‌آید؟» از اینستاگرام و مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang و تلگرام این مرکز به نشانی bookcity پخش می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند فیلم این نشست را در آپارات ببینند.

وی یادآور شد: موضوع این سخنرانی به چگونگی امکان درک، جذابیت و تأثیرگذاری زبان و اندیشه‌های هزار ساله ابن‌سینا می‌پردازد و درباره چگونگی ساختن زبان فلسفی و منطقی ما، توسط این دانشمند و نیز صورت‌بندی مسائل اساسی و معرفی مفاهیم از سوی او برای فرارفتن از مرزهای فلسفه و منطق و حضور و نقش مرکزی آنها در ادبیات و دین سخن خواهد رفت.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا بیان کرد: موسویان همچنین درباره این موضوع که آیا درباره اهمیت ابن‌سینا در فرهنگ ایران اغراق شده یا نه و نیز راه پیش‌روی ما در بازخوانی انتقادی میراث ابن‌سینا و آگاهی بر محدودیت‌ها و نواقص احتمالی آن و نیز پرداختن به مسائل و موضوعاتی که احتمالاً بسیاری از آنها در روش ابن‌سینا قابل پاسخگویی هست یا نه صحبت خواهد کرد، در پایان ساختن یک چارچوب نو ابن‌سینایی به عنوان قدم بعدی در این مسیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha