تلاش برای بهبود وضع موجود از وظائف جامعه منتظر است
کد خبر: 3961448
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

تلاش برای بهبود وضع موجود از وظائف جامعه منتظر است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: جامعه منتظر به وضع موجود بسنده نمی‌کند و برای بهبود و پیشرفت جامعه تلاش کند و افراد و مسئولان جامعه و آینده بهتری را ترسیم و تلاش خود را مضاعف کرده و عدم رضایت و کفایت به وضع موجود باعث تلاش مضاعف برای آینده بهتر و بهبود وضع جامعه خواهد شد.

ارسالی امروز | تلاش برای بهبود وضع موجود از وظایف جامعه منتظر استحجت‌الاسلام عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در آستانه نیمه شعبان و سالروز ولادت فرخنده و خجسته منجی عالم بشریت قرار داریم که با حلول سال نو مقارن شده که امیدوارم سال خوب برای اسلام و مسلمین، پر از خیر و برکت و ظهور امام زمان (عج) باشد. 

وی افزود: جامعه منتظر، جامعه امیدوار است، انتظار در انسان امید ایجاد می‌کند البته امکان دارد افرادی امیدوار باشند، ولی منتظر نه، ولی هرکسی که منتظر باشد حتما امیدوار خواهد بود. 

حجت‌الاسلام دیرباز بیان کرد: امید به اینکه به اراده الهی منجی ظهور کرده و ستم را از بین برده و عدالت را در جامعه منتشر می‌کند و مسلمانان با توجه به انتظاری که برای ظهور می‌کشیم، خوش‌بینی در ما ایجاد می‌شود که معتقدیم عدالت و دین الهی در زمین رواج و گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه منتظر به وضع موجود بسنده نمی‌کند و از تلاش برای بهبود و پیشرفت جامعه باز نمی‌ایستد که موجب می‌شود افراد و مسئولان جامعه و آینده بهتری را ترسیم و تلاش خود را مضاعف کرده و عدم رضایت و کفایت به وضع موجود باعث تلاش مضاعف برای آینده بهتر و بهبود وضع جامعه خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در آیات و روایات ویژگی‌هایی برای دوران ظهور حضرت ذکر شده، رشد عقلانیت جامعه که آمده اگر عقلانیت ۷۲ درجه باشد، ۲ درجه در زمان غیبت و ۷۰ درجه‌ و توسعه یافته و پیشرفته آن در زمان ظهور بوده و جامعه منتظر اگر از این الگو پیروی کند می‌تواند در این مسیر حرکت کند. 

وی گفت: در دوران ظهور مردم اموال خود را در اختیار دیگران برای استفاده قرار می‌دهند که خود تحقق استفاده متقابل بوده؛ زیرا امنیت و بخشندگی در این جامعه بسیار زیاد می‌شود. 

حجت‌الاسلام دیرباز اظهار کرد: جامعه منتظر ایده‌آلش آن است که دین الهی در کل کره زمین تحقق پیدا کند و دین در نزد خدا اسلام بوده که تمام پیامبران برگزیده جلوه‌هایی از آن را نشان داده که کامل‌ترین آن‌ها دین اسلام توسط پیامبر(ص) آورده شده که امام زمان(عج) جاری کننده آن در جهان اسلام است و آینده خوش را برای جامعه منتظر رقم می‌زند. 

وی افزود: نظام اسلامی و نظام ولایت فقیه که در کشور ما بر پا شده یک پرتو و اشعه‌ای از ولایت امام زمان بوده است؛ زیرا این حضرت افراد مجتهد و شایسته‌ای همچون مقام معظم رهبری را به عنوان نایب و جانشین خود قرار دادند که خود یک نمود و جلوه‌ای از جامعه منتظر موعود است و امسال که اول و آخر آن میلاد حضرت بوده باید تلاش کنیم با استفاده از القاب و نام آن حضرت و خانواده او برای فرزندان و به یاد او بوده و دو صورت امکان روزانه یا هفتگی انفاقی برای سلامتی او داشته باشیم تا علاقه و ارادت قلبی خود را نسبت به آن حضرت و تقویت و بیان کنیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: احادیث متعددی از پیامبر(ص) نقل شده که علمای امت من مانند پیامبران بنی اسرائیل هستند، راهی که علمای اسلام طی می‌کنند همان راهی است که انبیا رفتند و آن‌ها باید پرتوی از ولایت امام زمان (عج) به اندازه که خودش اجازه داده درک و در جامعه منتشر کنند و باید با توجه به علمی که دارند تلاش کنند دین مقدس اسلام را که به پیامبر نازل شده و در اختیار ائمه اطهار قرار داده شده دقیقاً به جامعه معرفی کرده و آن را ترویج و ارزش و احکام دینی را در جامعه تحکیم بخشند.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) در غیاب خود علما را پناه و ملجأ مردم در جامعه قرار داده که در مورد مسائل دینی، اجتماعی، خانوادگی و...به آن‌ها مراجعه و آن‌ها در جامعه منتظر موعود پشتیبان و تقویت کننده و پاسخگوی مردم هستند

حجت‌الاسلام دیرباز، بیان کرد: رسانه‌ها و کتب درسی باید بیشتر به معرفی منجی عالم بشریت و اندیشه و مکتب آن حضرت پرداخته شود زیرا سرشت پاک این حضرت با فطرت تمام انسان‌ها سازگار است و به عنوان هدایتگر در جامعه و تمام ادیان الهی مطرح شده و پیامبران به حضرت محمد (ص) و جانشینان و حضرت امام زمان بشارت دادند و ما می‌توانیم با عمل به دستورات قرآن که فرامین این حضرت است جامعه را بیشتر به سوی مهدویت هدایت کنیم.

انتهای پیام
captcha