اهمیت انجام فعالیت‌های بدنی و كاهش كم‌تحركی در ایام كرونا
کد خبر: 3959849
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

اهمیت انجام فعالیت‌های بدنی و كاهش كم‌تحركی در ایام كرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شایع ‌ترین و مهم‌‌ترین بیماری‌‌های ناشی از کم ‌تحرکی و بی‌تحرکی را توضیح داد و گفت: در روزهای کرونایی، انجام فعالیت‌های بدنی برای کاهش آسیب‌های ناشی از کم تحرکی ضروری است.

به گزارش ایكنا از فارس، اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: در پاندمی کووید ۱۹، افراد به دلیل کم‌تحرکی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر قرار می‌گیرند که می‌توان با انجام ورزش‌های مناسب، سلامتی خود را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی متعادل می‌‌تواند در شرایط همه‌گیری کرونا به افراد در کاهش اضطراب و افسردگی کمک کرده تا با حفظ فعالیت‌‌های فیزیکی متعادل و سالم نگهداشتن جسم و ذهن خود در برابر ویروس کرونا مقاوم‌تر باشیم.

ایلامی با اشاره به اینکه بی‌تحرکی جسمانی یا نداشتن فعالیت بدنی منظم، چهارمین عامل خطرساز مرگ و میر جهانی محسوب می‌شود، گفت: شیوع بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، پوکی استخوان، افسردگی و اضطراب و دیگر عوامل خطرساز نظیر فشارخون بالا، افزایش قندخون، اضافه وزن و چاقی از جمله موارد ناشی از کم‌تحرکی به‌شمار می‌آید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأکید بر اینکه کم‌تحرکی علاوه بر افزایش احتمال ابتلای افراد به دیابت و بیماری‌های قلبی در بروز بیماری‌های اسکلتی نیز تاثیر دارد، یادآور شد: فعالیت بدنی علاوه بر تقویت ستون فقرات، موجب تحریک تشکیل و بهبود رشد استخوان و جلوگیری از خطر آسیب استخوان در اثر پیری و پوکی استخوان می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره فعالیت‌های بدنی در کلینیک‌‌های بیماری‌‌های غیرواگیر در سطح استان فارس گفت: معاونت درمان دانشگاه با برنامه‌ریزی و ارائه خدمات سطح دو و سه در این کلینیک‌ها، با انجام مداخلات لازم از بروز و تشدید عوارض بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری می‌کند.

ایلامی افزود: اجرای برنامه منظم ورزشی در سلامت افراد و کند کردن روند پیری نقش دارد؛ در نتیجه می‌‌توان گفت که تحرک و انجام منظم فعالیت‌‌های ورزشی در سلامت جسم، روح و ظاهر انسان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام
captcha