انسان‌ها رفتار و کردار خود را با پیامبر(ص) منطبق کنند
کد خبر: 3959021
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
سخنران حرم بانوی کرامت:

انسان‌ها رفتار و کردار خود را با پیامبر(ص) منطبق کنند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نبی خدا توسط خداوند به‌عنوان الگو و اسوه برای جامعه و مردم معرفی‌شده است و باید انسان‌ها سعی کرده رفتار و کردار خود را با الگوی معرفی‌شده منطبق کنند.

اولین ابزار هدایت‌گری رسول‌گرامی‌اسلام اخلاق‌حسنه بودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی آریا طی سخنانی شامگاه چهارشنبه 20 اسفند ماه در شب مبعث نبی گرامی اسلامی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید اگر ادعا می‌کنید خدا و نبی خدا را دوست دارید باید از رسول خدا تبعیت کنید تا خداوند نیز شما را دوست داشته باشد.

وی ادامه داد: خداوند نبی خدا را برای هدایت ارسال نموده است و ابزار هدایت الهی طبق آیات قرآن کریم، کتاب خدا، نبی خدا و اهل‌بیت(ع) هستند و این مجموعه ابزار هدایت در جایی‌که ضلالت و گمراهی وجود داشته باشد ظهور و بروز پیدا می‌کند.

سعیدی آریا افزود: با توجه به اینکه انسان مختار آفریده‌شده هم می‌تواند از ابزار هدایت بهره کافی داشته باشد و هم می‌تواند تابع فرامین شیطان شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند به خود پیامبر هم ابزار هدایت داده است که اخلاق بزرگوارانه اولین ابزار نبی خدا در مسیر هدایت‌گری انسان‌ها است.

سعیدی آریا عنوان کرد: ابزارهای هدایت‌گری رسول گرامی، اخلاق حسنه، صداقت، امانت‌داری، جوانمردی، عطوفت، دلسوزی و جذابیت‌های اخلاقی بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نبی خدا برای رهاسازی انسان‌ها از حیرت و جهالت ارسال شد، چراکه تمام بدبختی‌های انسان‌ها به‌واسطه همین جهل است.

وی اضافه کرد: آغوش پیامبر برای مراجعین مخصوصاً جوانان باز بود و این قشر مشکلاتشان را با نبی خدا در میان می‌گذاشتند.

سعیدی آریا در ادامه گفت: نبی خدا توسط خداوند به‌عنوان الگو و اسوه برای جامعه و مردم معرفی‌شده است و باید انسان‌ها سعی کنند رفتار و کردار خود را با الگوی معرفی‌شده منطبق کنند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: شیطان تلاش می‌کند انسان‌ها به دنبال الگوها و اسوه‌های حسنه نروند و الگوهای دیگری را جایگزین می‌کند و سپس ترغیب می‌کند که انسان‌ها از الگوهای غیر ارزشی پیروی کنند.

وی یادآور شد: اگر غضب جای خوش‌اخلاقی بنشیند معنویت از انسان گرفته خواهد شد و طبق روایت حضرت علی(ع) شدت عصبانیت نطق انسان را تغییر، ریشه استدلال را قطع و فهم انسان را نابود خواهد کرد.

سعیدی آریا اظهار کرد: رسول گرامی اسلام در حقیقت رسول اخلاقیات است و برای اتمام و اکمال مکارم اخلاق مبعوث شده چرا که اصل و اساس و زیربنای همه مسائل در دین همین فضائل اخلاقی است.

وی افزود: طبق روایت، ریشه کفر به بعضی از نواقص و رذائل اخلاقی برمی‌گردد به همین خاطر توجه به اخلاقیات می‌تواند در کمال انسان مؤثر واقع شود.

سعیدی آریا گفت: در جامعه امروزی باید از صبر و تحمل رسول گرامی اسلامی الگوبرداری شود، چراکه نبود آستانه تحمل می‌تواند منجر به بروز معضلات اجتماعی شود.

انتهای پیام
captcha