اعتماد به جوانان و افزایش بصیرت، موجب پیشرفت و ترقی می‌شود
کد خبر: 3953303
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

اعتماد به جوانان و افزایش بصیرت، موجب پیشرفت و ترقی می‌شود

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، گفت: دشمنان با مشغول کردن ذهن جوانان ما به چیزهای پوچ و بی ارزش و حتی ضدارزش، می‌خواهند بر آنها مسلط و مانع پیشرفت و موجب عقب ماندگی کشور شوند و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر بصیرت جوانان و سپردن کار به آن‌ها تاکید دارند.

ارسالی امروز | اعتماد به جوانان و افزایش بصیرت، موجب پیشرفت و ترقی می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، ۲۱بهمن ماه، در مراسم مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س)خوی، اظهار کرد: باید جوانانمان را طبق آموزه‌های دینی تربیت کنیم.

 وی افزود: در فرهنگ دینی ۷ سال سوم تربیت فرزند به‌عنوان وزیر و مشاور حساب می‌شود یعنی باید از دوران نوجوانی فرزندمان را استقلال طلب و صاحب فکر و هدف بار بیاوریم.

محمدلو بیان کرد: در کربلا از همه سنین افراد در کنار امام حسین (ع) بودند و این نشان‌گر بصیرت آن‌ها بود و یکی از زیبایی‌های کربلا این است که از همه سنین در آن واقعه بودند و همه می‌توانیم از واقعه کربلا و حاضرین در آن الگو بگیریم. 

وی ادامه داد: حضرت قاسم (ع) به‌عنوان الگوی نوجوانان در کربلا حاضر بود، تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) و در جواب سوال امام حسین (ع) در مورد شهادت جواب می‌دهد که نزد من از عسل شیرین‌تر است و این نگاه بصیرتی این نوجوان را می‌رساند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: وقتی دغدغه‌های نوجوانان و جوانان ما مسائل با اهمیت و بزرگ باشد، از لحاظ روحی رشد پیدا می‌کنند و وقتی روح‌ها و اندیشه‌ها تعالی پیدا کرد می‌توانند کارهای عظیم انجام و علت اینکه دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی بر روی علائق و خواسته‌ها و دغدغه‌های نوجوانان و جوانان ما کار می‌کنند تا ذائقه ایشان را به دلخواه خودشان تغییر دهند زیرا رشد و تعالی مملکت ما را نمی‌خواهند.

محمدلو گفت: دشمنان ما می‌خواهند با مشغول کردن ذهن جوانان ما به چیزهای پوچ و بی ارزش و حتی ضدارزش، بر ایشان مسلط و مانع پیشرفت و عقب ماندگی کشور شوند و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر بصیرت جوانان و سپردن کار به آن‌ها تاکید دارند چرا که جوانان موتور حرکت جامعه‌اند و اگر کارهای بزرگ به آن‌ها سپرده و بدان‌ها اعتماد شود نتیجه بسیار خوبی به دست می‌آید.

وی افزود: با سپردن تصمیم‌ها به جوانان آن‌ها را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می‌دهیم، در دوره هفتم سوم زندگی فرزندان، خوب است پدر و مادر با فرزند خود مشورت کنند و اجازه دهند نوجوان، با نتایج مثبت و منفی نظر خود مواجه شود و مصلحت این کار و نتایج مثبت آن بیشتر از این است که کارها درست انجام شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: آزادی مفرط برای نوجوان را مخرب بوده و با آزاد گذاشتن فرزند در هر زمینه‌ای و برآورده کردن همه نیازهای او، فردی متکبر و خودخواه از او ساخته می‌شود و این امرموجب بی‌مبالاتی وی می‌شود و وقتی این نوجوان در طی زندگی با مسائلی غیر از آنچه باب میل اوست روبرو شود، یأس و ناامیدی سراسر وجودش را فرا و عاقبت او چیزی جز احساس پوچی نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha