برگزاری اجلاسیه ۱۷ هزار شهید و بانوی ایثارگر در کرمان
کد خبر: 3949542
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

برگزاری اجلاسیه ۱۷ هزار شهید و بانوی ایثارگر در کرمان

اجلاسیه ۱۷ هزار شهید و بانوی ایثارگر کشور در ۲۲ اسفند ماه سال‌جاری در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان؛ احمد گروئی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، امروز، پنجم بهمن‌ماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: طبق ماده ۶۳ قانون‌ خدمات‌رسانی به ایثارگران این شورا با هدف توسعه، ترویج و نهادینه‌ کردن  فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت‌ و زنده نگه داشتن یاد شهدا، حفظ و تقویت‌ شأن‌ و منزلت جایگاه‌‌های‌ عینی عرصه‌های ایثار و شهادت تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به زندگی، سبک، روش، منش شهدا، بزرگان، مکتب حاج‌ قاسم‌ و تولید فکر و گفتمان در این زمینه اظهار کرد: ثبت گلزار شهدای کرمان به عنوان میراث بزرگ در جهان در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده تحت عنوان فرشتگان پایه ساز خبر داد و بیان کرد: به دلیل وجود مرقد شهید سردار سلیمانی این کنگره به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

وی ساخت‌ مستند تلویزیونی برای‌ شهدا را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای‌ با صدا‌و‌سیما انجام شده و ۵۳ مستند‌ در دستور کار است و برای آن‌ مقداری تأمین اعتبار صورت گرفته است. همچنین چاپ کتاب وصایای شهدای استان در دستور کار است که جلد چهارم کتاب وصایای‌ شهدا رونمایی می‌شود.

 گروئی از تدارک ویژه برنامه‌هایی برای ایام ۲۲ بهمن خبر داد و درخواست کرد: دیوار نویسی و کاشی کاری‌های تخریب شده در سطح شهر با حمایت استاندار ساماندهی شود.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد اجلاسیه ۱۷ هزار شهید کشور، ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید برگزار شود.

انتهای پیام
captcha