برگزاری کلاس‌های مداحی برای پرورش اصولی مداحان نوجوان در بندرعباس
کد خبر: 3945916
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

برگزاری کلاس‌های مداحی برای پرورش اصولی مداحان نوجوان در بندرعباس

مدیر کانون فرهنگی مسجد امام زین‌العابدین(ع) بندرعباس از برگزاری کلاس‌های مداحی با همکاری کانون مداحان هرمزگان خبر داد و هدف از برگزاری این کلاس‌ها را پرورش اصولی مداحان نوجوان در استان و کاهش انحرافات مداحی در جهت ترویج هر چه بهتر فرهنگ دینی دانست.

حجت‌الاسلام عبدالرسول باستین، مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد امام زین‌العابدین (ع) بندرعباس، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی ما تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های آموزشی قرار گرفته است، هرچند فعلاً کلاس‌های مهد و پیش‌دبستانی قرآنی ما به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی افزود: خوشبختانه با زرد شدن وضعیت شهر بندرعباس، با همکاری کانون مداحان استان هرمزگان اقدام به برگزاری کلاس‌های مداحی برای مقاطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال با ظرفیت محدود و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی کرده‌ایم که استقبال خوبی نیز از این کلاس‌ها شده است.

مدیر کانون فرهنگی مسجد امام زین‌العابدین(ع) بندرعباس تصریح کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها پرورش اصولی مداحان نوجوان در استان است، تا بتوانیم کلیه احکام مداحی، ادعیه‌خوانی، اصول فنی، تغذیه، تنفس، صداسازی و کلیه مراقبت‌های مداحی را به صورت تئوری و عملی از پایه به این عزیزان آموزش دهیم.

باستین عنوان کرد: اگر پرورش مداحان به صورت اصولی انجام شود و مداحی در راستای خوبی قرار بگیرد، می‌تواند در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی و تبیین سیاست‌های نظام تأثیرات خوبی داشته باشد. بسیاری از انحرافات مداحی در اثر عدم آموزش‌های اصولی است و امیدواریم با برگزاری این کلاس‌ها بتوانیم آینده خوبی برای مداحان استان هرمزگان رقم بزنیم.

وی کمبود امکانات سخت‌افزاری را بزرگ‌ترین مشکل پرورش اصولی مداحان در هرمزگان دانست و اضافه کرد: متأسفانه ما در این استان یک آموزشگاه تخصصی با تجهیزات سخت‌افزاری و استودیو اختصاصی برای ضبط صدای مداحان نداریم. آموزش‌های اصولی توسط اساتید در کلاس‌های آموزشی ارائه می‌شود اما هنگام بهره‌برداری به دلیل نبود استودیو تخصصی ضبط صدا با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم. من معتقدم فعالیت‌های تبلیغی زمانی تأثیرگذار خواهند بود که تولید محتوا در این زمینه با کیفیت و امکانات خوب همراه باشد.

انتهای پیام
captcha