استان کرمان میزبان ۷ کبوتر خونین بال آسمان شهادت است
کد خبر: 3942651
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

استان کرمان میزبان ۷ کبوتر خونین بال آسمان شهادت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان جزئیات استقبال، تشییع و تدفین ۷ شهید گمنام در نقاط مختلف استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، امروز دوم دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان، با اشاره به تدفین پیکرهای مطهر هفت شهید تازه تفحص در پنج نقطه از استان، اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدای گمنام روز پنجشنبه 4 دی ساعت 9 صبح با حضور جمعی از مسئولان استان در فرودگاه شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی استقبال و تشییع عمومی حذف و صرفاً استقبال محدود نظامی و تشییع خودرویی از فرودگاه تا معراج شهدا انجام می‌شود، افزود: تشییع شهدا به‌ صورت خودرویی به سمت میدان شهدا و در نهایت معراج شهدای کرمان خواهد بود.

مهدوی فرد با اشاره به اینکه در بعدازظهر روز تشییع مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم قبل از ساعت آغاز منع تردد شبانه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، تصریح کرد: تدفین پیکرهای مطهر شهدا طی روزهای شنبه تا دوشنبه (6 تا 8 دی) انجام خواهد شد. پیکر دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی زرند، دو شهید در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک شهید  در دهبکری از توابع بم و یک شهید در گُنبکی از توابع ریگان تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام نیز در محل معراج شهدا نگهداری می‌شود تا پس از برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان در یکی از مجموعه‌های نظامی شهر کرمان تدفین شود، افزود: سن شهدا در وقت شهادت ۱۶ تا ۲۵ سال و مربوط به عملیات‌های مختلف از جمله محرم، والفجر ۸، کربلای ۶ و تک دشمن است.

 

انتهای پیام
captcha