مهاباد؛ رکورددار پرداخت بیشترین زکات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3941791
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

مهاباد؛ رکورددار پرداخت بیشترین زکات در آذربایجان‌غربی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد گفت: بیشترین زکات پرداختی در آذربایجان‌غربی با ۸۴ میلیارد ریال متعلق به مهاباد است.

بیشترین زکات پرداختی در آذربایجان‌غربی متعلق به مهاباد استحسین خضری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به میزان زکات پرداختی در این شهرستان اظهار کرد: مردم این شهرستان در عمل به واجبات دینی از جمله پرداخت زکات زبانزد مردم استان هستند که این موضوع نیز از نظر آماری اثبات شده است.

وی افزود: امسال در مجموع ۸۴ میلیارد ریال زکات در این شهرستان پرداخت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد ادامه داد: امسال در سطح استان مهاباد از نظر پرداخت بیشترین زکات، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است که در تحقق این موضوع دهیارا، ماموستاها و ریش‌سفیدان نقش مهمی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: پرداخت زکات به دو صورت نقدی و غیرنقدی انجام می‌شود که در مهاباد ۵۰ درصد این پرداختی‌ها به صورت نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی است.

خضری با اشاره به مصادیق مصارف زکات در مهاباد تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده برای خرید جهیزیه برای نوعروسان، تامین هزینه درمان نیازمندان، تحصیل فرزندان تحت پوشش، تعمیر و مرمت خانه‌های علما و افراد نیازمند هزینه می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: در مهاباد ۸۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که تأمین هزینه بخشی از تحصیل آنها نیز از همین زکات‌ها انجام می‌شود که در آخرین مورد 8دستگاه تبلت به ارزش ریالی ۲۴۰ میلیون ریال با مشارکت خیران تهیه شد.

انتهای پیام
captcha