مشکلاتی که حریف وحدت نمی‌شوند
کد خبر: 3941166
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

مشکلاتی که حریف وحدت نمی‌شوند

خراسان‌جنوبی، اکنون و در زمان شیوع کرونا جلوه‌ای دیگر را از همدلی اهل سنت و تشیع به خود دید، زمانی که گروه‌های مختلف اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر بر روی تخت‌های انتقال خون در حال اهدای خون بودند تا خستگی کادر درمان را التیام بخشند.

این سرزمین همواره بر پایه وحدت اهل سنت و تشیع فعالیت‌های بی‌شماری را در راستای کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به خود دیده است، از فعالیت‌های قرآنی اهل سنت و تشیع که در بیشتر کوچه‌های خراسان‌جنوبی به چشم می‌خورد تا هم صدایی برای رفع و خروج از بحران‌ها.

این افراد، دین اسلام را ابزاری برای ایجاد وحدت بین خود قرار داده‌اند و در هر صحنه‌ای که می‌نگری جلوه‌های برابریشان را می‌بینی، از صف‌های نماز تا حضور در کنار هم در مسابقات قرآنی برای بیان معارفی از کتابی که این دو گروه را به یکدیگر متصل می‌کند.

این برابری، برادری و همدلی تا آنجا پیش می‌رود که اکنون و در زمان گرفتاری کشور در موج کرونا، با یکدیگر بار دیگر همدل شده و تلاش می‌کنند تا زخم مردم را مرهم بخشند.

خراسان‌جنوبی اکنون جلوه‌ای دیگر را از این همدلی به خود دیده است، زمانی که گروه‌های مختلف اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر بر  روی تخت‌های انتقال خون در حال اهدای خون بودند تا خستگی کادر درمان را التیام بخشند.

وقتی مشکلات حریف وحدت نمی‌شوند

حیدری، از اساتید اهل سنت که در مرکز انتقال خون بیرجند برای اهدای خون به هموطنان خود حضور داشت به خبرنگار ایکنا گفت: دین اسلام، دین همدلی و برادری و دستگیری در زمان بحران است.

وی افزود: در عصر حاضر که عصر صنعت و تکنولوژی است، اتفاقات و حوادث بسیاری انسان‌ها را دربر گرفته که  اگر همدلی و برادری نباشد انسان‌ها در این مسائل غرق خواهند شد.

آموزه‌های دین اسلام نباید تنها تئوری بیان شود

این استاد اهل سنت بیان کرد: افراد زیادی ممکن است هر روز دچار سوانح شوند و اکنون نیز موج کرونا در کشور ایجاد شده که باید همدلی را از یاد نبریم. بنابراین، از حوزه علمیه الصدیق بیرجند در مرکز انتقال خون حضور یافتیم و این کار تداوم خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: تنها که نباید در کلاس درس و به‌صورت تئوری از اسلام سخن گفت، بلکه دین اسلام نیازمند افرادی است که به صورت عملی آموزه‌های دین اسلام را پیاده‌سازی می‌کنند.

دنیا برای دوری از مشکلات به آموزه‌های وحدت‌بخش اسلام نیاز دارد

عبدالله عطایی، مدرس حوزه الصدیق بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سعی کردیم با این عمل خداپسندانه مشکلی را از روی دوش کشور برداشته و به مدافعان سلامت کمک کنیم.

وی افزود: امروز دنیا و معضلاتش تنها به همفکری، برادری و همندلی نیاز دارد چراکه بدون آن نمی‌توان به موفقیت رسد.

مدرس حوزه الصدیق بیرجند بیان کرد: اگر می‌خواهیم دین اسلام را در جهان بیشتر بشناسانیم و پیروانش را افزایش دهیم، نیاز داریم تا در بحران‌ها و مشکلات به مردم بفهمانیم که دین اسلام این رویه را دارد، در این صورت شک نکنید بسیاری از افراد در سراسر دنیا به این دین گرایش پیدا خواهند کرد.

عطایی ادامه داد: امروز دنیا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دوری از مشکلات به آموزه‌های وحدت‌بخش دین اسلام بیشتر از همه نیاز دارد.

وقتی مشکلات حریف وحدت نمی‌شوند

الگوهایی از اساتید اهل سنت و تشیع برای وحدت

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی نیز  به ایکنا گفت: از آنجایی که دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علمیه کشور این درخواست را از ما داشتند و دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان‌جنوبی این دغدغه را داشت، به این کار خیرخواهانه اقدام کردیم.

 وی با اشاره به کمبود ذخایر خونی کشور، افزود: با توجه به این امر به این فکر افتادیم که در اقدامی جهادی و خداپسندانه از بین برادران شیعه و اهل سنت به‌صورت نمادین در مرحله اول استفاده کنیم و در مرحله دوم هر کدام از این بزرگواران کار فرهنگ‌سازی عمومی را انجام دهند.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استقبال خوبی صورت گرفت و ۳۰ نفر از برادران اهل سنت و تشیع در این امر شرکت کردند، تصریح کرد: قطعا از آن جایی که بخش معظم جامعه ایمانی ما علما و روحانیون را به عنوان الگوهای خود قرار می‌دهند وقتی ببیند علما و اساتید به این کار اقدام می‌کنند، خود نیز تشویق خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: این کار دو مرحله دارد؛ یک مرحله فرهنگ‌سازی و یک مرحله برنامه اهدای خون است و در این راه از ظرفیت پزشکان اهل سنت که با مساجد و مدارس اهل سنت بیشتر در ارتباط هستند استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: با انتقال خون تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که بعد از این مرحله اکیپ‌هایی به محل اعزام شوند و از اساتید اهل سنت و تشیع خون‌گیری انجام شود.

انتهای پیام
captcha