افزایش 77 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3940257
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

افزایش 77 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ۶۳ میلیارد تومان زکات در سطح استان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 77 درصد رشد داشته است.

افزایش 77 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سومین جلسه شورای زکات استان با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات اظهار کرد: امروزه حضور و استفاده اغلب مردم ار فضای مجازی فرصت خوبی را برای استفاده از این ظرفیت فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از فرایض دینی مسلمانان است، افزود: مشکلی که در این زمینه وجود دارد به عدم فرهنگ‌سازی مناسب در این ارتباط برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را رفع کرده و به فقرا کمک می‌شود، تصریح کرد: اگر مردم به این باور برسند خود در پرداخت زکات پیشقدم شده و به طور منظم زکات و خمش خویش را می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه انگور یکی از محصولات کشاورزی مهم استان محسوب می‌شود، گفت: اما در سطح استان برای پرداخت زکات این میوه فرهنگ‌سازی نشده و نیاز است در این ارتباط برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به افزایش 77 درصدی پرداخت زکات در استان اظهار کرد: امسال 77 میلیارد تومان زکات در آذربایجان‌غربی پرداخت شده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با 33 میلیارد تومان بود.

عزیز سهندی با پرداخت زکات در استان به دو صورت نقدی و کالا انجام می‌شود، عنوان کرد: 95 درصد از زکات‌های پرداختی استان صرف فقرا و نیازمندان شده و مابقی برای انجام کارهای عام‌المنفعه استفاده مب‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان زکات پرداختی در استان متعلق به چالدران با 327 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: پس از آن شهرستان‌های میاندوآب، بوکان، ارومیه، نقده و خوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha