مکان اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی مشخص شد / برگزاری مجامع استانی در 1400
کد خبر: 3932927
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

مکان اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی مشخص شد / برگزاری مجامع استانی در 1400

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از استقرار دفتر اتحادیه در مکان سابق اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت واقع در بلوار کشاورز تهران خبر داد.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: پیگیری مسائل و مشکلات اتحادیه‌ها و مؤسسات و توافق و تعامل با استان‌ها، به دلیل شیوع کرونا، صرفاً به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری با مدیران عامل اتحادیه‌های استانی از جمله فعالیت‌های ماه‌های اخیر اتحادیه کشوری بود.

وی با ذکر اینکه استان‌ها همگی درگیر موضوعات مشابه و مختلف چون انتخابات مجامع عمومی و مشکلات مالی مؤسسات و اتحادیه‌ها هستند، با اشاره به نتیجه جلسه‌ اتحادیه کشوری با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: واگذاری اعتبارات و تسهیلات بلاعوض به مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا، پیگیری اعطای مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با عنوان تسهیلات کارآفرینی به مؤسسات قرآنی دارای مجوز از وزارت ارشاد و یا سازمان تبلیغات اسلامی، بحث و تبادل نظر در زمینه بیمه فعالان قرآنی ویژه مؤسسات قرآنی و واسپاری امور بخش مردمی به اتحادیه‌ها از جمله مواردی است که طی این جلسه مطرح شد.

طلایی با اشاره به جلسه مشترک اتحادیه کشوری با حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، بیان کرد: اعلام آمادگی 100 درصد سازمان دارالقرآن برای واگذاری اختیارات بخش مردمی ـ قرآنی به اتحادیه‌ و حمایت و پشتیبانی از آن از جمله اخبار خوبی است که می‌توان به مؤسسات قرآنی داد.

وی درباره وعده شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای پرداخت 300 میلیون تومان به عنوان ودیعه محل اسکان اتحادیه کشوری اظهار کرد: نامه‌نگاری‌ها انجام شده، اما هنوز مبلغی تخصیص داده نشده است. همچنین، دفتر اتحادیه در محل سابق اتحادیه تشکل‌ها واقع در بلوار کشاورز تهران مستقر می‌شود. روند واگذاری اموال و تجهیزات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت نیز به اتحادیه کشوری در حال انجام است و پایگاه اینترنتی «اتقان» نیز برای درج اخبار اتحادیه کشوری استفاده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره سرانجام واگذاری تسهیلات یک میلیونی به سه هزار مؤسسه اظهار کرد: در مرحله اول دو میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب مؤسسات متقاضی واریز شد و در مرحله دوم، 800 میلیون تومان باقی‌مانده نیز در حال واریز به حساب مؤسسات است. در حال حاضر پیگیر دریافت سه میلیارد تومان از شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای اجرای طرح و برنامه‌های مؤسسات قرآنی هستیم.  

طلایی درباره وضعیت برگزاری مجامع اتحادیه‌های استانی اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا طی نامه‌ای از دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شد تا پایان سال، فعالیت‌های اتحادیه‌های استانی قانونی باشد و در سال آینده در فرصت مناسب هر استان به اقتضای شرایط حاکم، مجامع خود را به صورت حضوری یا الکترونیکی یا نیمه‌حضوری برگزار کنند. آئین‌نامه نظارت بر مجامع عمومی استان‌ها تنظیم شده و در جلسه هیئت مدیره مطرح می‌شود تا نظارت بر فرایند برگزاری به نحو احسن انجام شود.

یادآور می‌شود، جلسات هیئت مدیره آخرین سه‌شنبه‌ هر ماه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha