اعتراضات فراگیر مسلمانان تا عذرخواهی رسمی رئیس‌جمهور فرانسه ادامه پیدا کند
کد خبر: 3932702
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
حمیدرضا ترقی:

اعتراضات فراگیر مسلمانان تا عذرخواهی رسمی رئیس‌جمهور فرانسه ادامه پیدا کند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به عقب‌نشینی رئیس‌جمهور فرانسه از اظهارت توهین‌آمیزش درباره اسلام، گفت: وحدت امت اسلامی در پیگیری اعتراضات باید تا زمانی که مکرون عذرخواهی نکرده ادامه پیدا کند، به نحوی که جلوی هتک حرمت‌های بعدی را بگیرد و همانطور که انکار یا تشکیک در هولوکاست جرم محسوب می‌شود، اهانت به پیامبران و مقدسات دینی نیز جرم محسوب شود.

حمیدرضا ترقی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکز حزب مؤتلفه اسلامی، درباره عقب‌نشینی اولیه رئیس‌جمهور فرانسه از اظهاراتش علیه اسلام و مسلمانان و نقش وحدت امت اسلامی در این اتفاق گفت: قدرت‌های سلطه‌گر در برابر حرکات منسجم و متحد در عرصه بین‌المللی نمی‌توانند سیاست‌های دوگانه خود را نسبت به دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر ادامه بدهند. در جریان توهین نشریه فرانسوی به پیامبر(ص) و حمایت آقای مکرون از اقدام این نشریه، وحدت جهان اسلام در محکومیت شدید اظهارات وی، نقش مؤثری در عقب‌نشینی فعلی مکرون داشت، اما باید این وحدت امت اسلامی در پیگیری اعتراضات تا زمانی که وی عذرخواهی نکرده ادامه پیدا کند، به نحوی که جلوی هتک حرمت‌های بعدی را بگیرد و همانطور که انکار یا تشکیک در هولوکاست جرم محسوب می‌شود باید اهانت به پیامبران و مقدسات دینی نیز جرم محسوب شود.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: لذا ادامه تجمعات و اعتراضات جهان اسلام از جمله موضوع وحدت همه‌جانبه در تحریم کالاهای فرانسوی عامل مؤثری در عقب‌نشینی مقامات غربی از اظهارات توهین‌آمیز درباره مقدسات مسلمانان بود.

ضرورت افشای ریاکاری غرب در حوزه آزادی بیان و دموکراسی

ترقی اظهار کرد: نکته جالب این است که کشوری مانند فرانسه با وجود جمعیت ده میلیونی مسلمان حتی یک کرسی به مسلمانان در مجلس این کشور اختصاص نداده، اما در کشور ما جمعیت 20 هزار نفری یهودیان، در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند. با این اوصاف آنها ایران را ضد حقوق بشر و ضد دموکراسی و خود را مهد دموکراسی معرفی می‌کنند. براین مبنا این دوگانگی و ریاکاری در موضوع دموکراسی و حقوق بشر در فرانسه و مجموعه جهان غرب نیز از جمله مسائلی است که باید جهان اسلام افشا کند و دولت فرانسه وادار شود که هویت و حقوق مسلمانان این کشور را به رسمیت بشناسد.

ترقی درباره هدف‌دار بودن اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه و غیرقابل پیش‌بینی بودن واکنش جهان اسلام برای وی گفت: وقتی که رئیس‌جمهور فرانسه اقدام خشونت‌بار یک نفر را برجسته می‌کند و به کل مسلمانان و دین اسلام نسبت می‌دهد نشان می‌دهد که یک نقشه و طرح صهیونیستی پشت این سخنان برای تشدید فشار علیه مسلمانان در فرانسه وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: این امر هم ناشی از نگرانی سران کشور فرانسه نسبت به رشد اسلام‌گرایی در این کشور است. در یک نظرسنجی در فرانسه مشخص شده بیش از 70 درصد جوانان فرانسوی برخلاف افراد پیر و سالخورده، هیچ نگرانی از وجود تفکر اسلامی در کشورشان ندارند و این نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در نسل جوان تأثیری نگذاشته و حتی موجب تحقیق و مطالعه بیشتر آنها در خصوص اسلام شده است. رهبر معظم انقلاب نیز از همین فرصت استفاده و پیامی را به جوانان فرانسوی ارسال کردند.

پیگیری نامه‌های رهبری به جوانان غربی از سوی نخبگان و علما

ترقی درباره ضرورت ادامه پیگیری نامه‌‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی از سوی نخبگان و علمای جهان اسلام برای تبیین اسلام ناب با استفاده از زمینه اسلام‌گرایی در غرب گفت: این اقدامات از فنون نقطه‌زنی رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی است. همانطور که با هدایت‌های رهبری در عرصه نظامی موشک‌های نقطه‌زن ساخته شد در عرصه تبلیغاتی و فرهنگی در سطح جهانی، رهبر معظم انقلاب از توان نقطه‌زنی بسیار بالایی برخوردارند و می‌دانند نقطه ضعف غرب در کجاست و بر روی همان مسئله انگشت گذاشته‌اند.

 این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: هدف گرفتن نسل جوان به منزله مخاطبان اصلی پیام‌های رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که غربی‌ها به این نسل و گرایش‌ها و سلایق آنان توجه چندانی ندارند و توجه جوانان غربی به اسلام در حال افزایش است و لذا علما و نخبگان کشورمان باید از این فرصت برای به نتیجه رساندن اهداف پیام‌های رهبر معظم انقلاب در تبیین چهره واقعی اسلام ناب و زدودن این چهره از تعالیم و آموزه‌های جریان‌های افراطی و تکفیری دست‌پرورده غرب استفاده کنند.

ترقی تأکید کرد: از طرفی موضوع دیگری که باید برای تبیین آن کوشید و جوانان غربی را درباره آن آگاه کرد افشای سیاست‌ها و رفتارهای دوگانه و ابزاری غرب در حوزه دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر است تا جوانان به خوبی متوجه فریبکاری و دروغگویی دولتمردان و مقامات کشورشان شوند و هرجایی که دولت‌ها آنها را منع می‌کنند به سمت آن مقوله‌ها بیشتر رغبت پیدا کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ابراز کرد: لذا علما، نخبگان متعهد و رسانه‌های تبلیغی ما باید از این شیوه و رویکرد رهبر معظم انقلاب در نقطه‌زنی و تأثیرگذاری مثبت در میان نسل جوان غربی استفاده کنند و مخاطبان تأثیرپذیر را بشناسند و بدانند چه سخنانی را کجا و چگونه بیان کنند تا سرمایه‌گذاری فرهنگی و تبلیغی مناسبی انجام گرفته و نتایج مثبتی از آن حاصل شود.

انتهای پیام
captcha