پرداخت ۲ میلیارد تومان زکات از سوی مردم رودان
کد خبر: 3932645
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

پرداخت ۲ میلیارد تومان زکات از سوی مردم رودان

رئیس کمیته امداد شهرستان رودان گفت: مردم شهرستان رودان طی ۷ ماهه ابتدایی سال ۹۹، مبلغ یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

صفدر صالحی، رئیس کمیته امداد شهرستان رودان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد در سال جاری استفاده از ظرفیت خیرین و مودیان زکات برای رفع نیازهای محرومان است که در همین راستا مردم شهرستان رودان طی 7 ماهه سال 99، مبلغ یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند و به‌واسطه آن ۷۰ درصد برنامه‌های امسال کمیته امداد شهرستان محقق شد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع زکات پرداخت‌شده، 30 میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و 370 میلیون تومان زکات مستحبی و 520 میلیون تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل برای تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان و محرومان هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد رودان با بیان اینکه هم‌اکنون 54 عامل افتخاری زکات در این شهرستان مشغول فعالیت و ترویج فرهنگ زکات هستند، تصریح کرد: زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در بخش معیشتی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از رویکردهای کمیته امداد شهرستان رودان در حوزه زکات است.

انتهای پیام
captcha