توزیع هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در هرمزگان
کد خبر: 3931001
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

توزیع هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در هرمزگان

مراسم توزیع هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح «احسان ماندگار» در بقعه امام‌زاده سیدمظفر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 3 آبان‌ماه، در مراسم توزیع هزار و 200 بسته معیشتی که در قالب طرح «احسان ماندگار» و در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، از سوی اداره‌کل اوقاف هرمزگان در بقعه امام‌زاده سیدمظفر برگزار شد، اظهار کرد: وقف همیشه و در طول تاریخ در خدمت نیاز بشر بوده و هدایتگری در حوزه وقف باید به سمت رفع نیازهای بشری باشد.

وی افزود: نیازمند کاری کارشناسانه در استان توسط نخبگان آشنا به وقف هستیم تا با همفکری خود، نیازهای استان را رصد و موقوفات جدید را به سمت‌وسوی رفع نیازها هدایت کنند. البته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و فرهنگ خدمت وقف در جامعه نهادینه شده و مردم شاهد اثرات موقوفات در جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: وقف، خیران و واقفان را ماندگار و پرونده اعمال نیک آنان را باز نگه می‌دارد، ازاین‌رو این سنت حسنه می‌تواند به کسانی که دوست دارند پس از مرگشان نیز پرونده اعمالشان بسته نشود کمک کند.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه بقاع امامزادگان در حوزه فرهنگی و پر کردن خلأ معنوی جامعه نقش بی‌نظیری دارند، افزود: امامزادگان پناهگاهی هستند برای شیعیانی که نیازمند معنویت و ارتباط با خدا در شرایط سخت هستند. به اذعان بسیاری از محققان فعال در حوزه تمدن اسلامی، امامزادگان در طول تاریخ، نقش بی‌بدیلی در تقویت شیعه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: هرمزگان در زمینه رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شرایط کرونایی بسیار خوش درخشیده و اداره‌کل اوقاف استان نیز در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است، مردم نیز متوجه شده‌اند که وقف چگونه می‌تواند در خدمت نیاز جامعه باشد. این حرکت خداپسندانه باید تداوم یابد و مردم استان همچنان یار و یاور نیازمندان باشند؛ چراکه طرح مواسات و همدلی طرحی مستمر بوده و مخصوص زمان و مکان خاصی نیست.

انتهای پیام
captcha