هنرمند جایگاه ارزشمندی در نزد خداوند دارد
کد خبر: 3929999
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

هنرمند جایگاه ارزشمندی در نزد خداوند دارد

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هنرمند جایگاه ارزشمندی در نزد خداوند دارد، گفت: بی‌مهری به هنر و هنرمند بسیار جدی است و ظرفیت‌هایی که می‌تواند در اختیار هنر انقلابی قرار بگیرد ضعیف است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان شب گذشته، 27 مهرماه در دیدار جمعی از هنرمندان استان با وی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر گفت: انسان موجود دو ساحتی است که از جسم و روح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ساحت روح غوغای عجیبی در داخل خود دارد، افزود: اینکه خدا بعد از خلقت انسان تعبیر به تبارک‌الله دارد به همین دلیل است که انسان عصاره عالم خلقت بوده و بسیار عجیب است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه همه عناصر در جسم انسان وجود دارد و در روح انسان نیز آن قدر می‌توان از نظر معنوی پیشرفت کرد که بر عالم تسلط پیدا کرد، بیان کرد: بین انسان‌ها، انبیای الهی وجود دارند که روح آن‌ها پیشرفت کرده است. انسان یا اثرگذار است و یا اثر می‌پذیرد، فعال و منفعل بودن انسان به هنر انسان بر می‌گردد و این هنر است که بر روح انسان اثر می‌گذارد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه گاهی اوقات یک اثر هنری آنچنان بر روح انسان اثر می‌گذارد که مسیر زندگی او تغییر می‌کند، اظهار کرد: هنرمند جایگاه ارزشمندی در نزد خداوند دارد، خداوند وقتی هنری را به انسانی می‌دهد به همان اندازه از او مسئولیت می‌خواهد.

وی با بیان اینکه بی‌مهری به هنر و هنرمند بسیار جدی است و ظرفیت‌هایی که می‌تواند در اختیار هنر انقلابی قرار بگیرد ضعیف است، گفت: هنر را از خط و خط‌بازی جدا کرده و فقط هنر انقلابی را پیگیری کنید. از طرح‌های هنرمندانه انقلابی حمایت می‌کنیم، هنرمندان طرح‌های خوب را به ما ارائه کرده و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به شخصیت سردار سلیمانی در ابعاد مختلف هنری توجه شود، تصریح کرد: هنرمندان استان از ظرفیت عظیم سردار برای انجام فعالیت‌های هنری و معرفی مکتب ایشان استفاده کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مدرسه، دانشگاه، خانواده، مسجد و حوزه‌ها پنج محور فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی استان کرمان است و از طرح‌های با این محورها حمایت می‌کنیم، تأکید کرد: به شدت نیاز داریم تا کار هنرمندانه انجام شود و هنرمندان واقعی وارد عرصه شوند.

انتهای پیام
captcha