پوستر سیزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» در گتوند رونمایی شد
کد خبر: 3928881
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

پوستر سیزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» در گتوند رونمایی شد

پوستر سیزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» و نمایشگاه خوشنویسی «در مسیر باد» با حضور جمعی از مسئولان در فرمانداری شهرستان گتوند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، جلسه ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» و نمایشگاه خوشنویسی «در مسیر باد» یادمان زنده‌یاد قیصر امین‌پور با حضور جمعی از مسئولان، ۲۱ مهرماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گتوند برگزار شد.

یاسر محمدجونی، معاون فرماندار شهرستان گتوند در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیددن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بیان کرد: ما در حوزه علم و فرهنگ و هنر می‌توانیم به‌خوبی از دکتر قیصر امین‌پور، نامی که در کشور و جهان نمود و آوازه دارد نام ببریم و از اسم و آوازه این شخصیت به‌خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قیصر امین‌پور شعرهای زیادی در رثای امام(ره)، شهدا، انقلاب و دفاع مقدس  سروده است که به شاعر شعر انقلاب معروف شده است؛ گفت: توجه و ارزش نهادن به قیصر امین‌پور و استفاده از نامش برای شناساندن فرهنگ و دیار این شهرستان با مردمانی بسیار دوست داشتنی، ساحل‌نشینان کارون بزرگ می‌تواند برای ما در همه عرصه‌ها ارزشمند باشد.

معاون فرماندار گتوند یادآور شد: هشتم آبان‌ماه روز رحلت این شاعر فرزانه است، یکی از این روزهایی که یادآور نام ایشان است و ما باید با برگزاری مراسم و جشنواره‌ها یاد این شاعر فرهیخته را همیشه مانا و ماندگارتر قرار بدهیم.

حمید بهداروندی، دبیر سیزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» و نمایشگاه خشنویسی «در مسیر باد» اظهار کرد: در جشنواره سال گذشته کم‌وکاستی‌های شاهد بودیم که ان‌شاءالله امسال سعی داریم این مشکلات رفع شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا و نحوه برگزاری این جشنواره بنا به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌صورت حضوری یا مجازی اعلام و برگزار خواهد شد.

وی ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره که در سال گذشته همکاری لازم را داشتند، بیان کرد: خوشبختانه مردم و مسئولان شهرستان گتوند هم‌ پای ادارات فرهنگی دغدغه برگزاری این رویداد مهم ملی را دارند. اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از این‌گونه برنامه‌ها استقبال شایانی کرده و از صدور فراخوان تا پایان برگزاری جشنواره پای کار بوده و حمایت لازم را داشته است.
 
بهداروندی یادآور شد: تاکنون آثار متعددی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مهرماه ۹۹ اشعار خود را به آدرسی که در فراخوان قید شده ارسال کنند.

صدیقه میری، شهردار شهر گتوند نیز در این جلسه اظهار کرد: دکتر قیصر امین‌پور، اسطوره‌ای در ادب و فرهنگ زبان فارسی و یکی از نخبگان ایران زمین در عصر حاضر است که شاید در قرن‌ها مثل او زاده نشود. ایشان به لحاظ شخصیت و موقعیت ویژه‌ای که دارد برای شهرستان گتوند یک برند است.

در پایان این جلسه از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» و نمایشگاه خوشنویسی «در مسیر باد» با حضور مسئولان رونمایی شد.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» از سال ۹۷ با حضور شاعران کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

داود طهماسبی
انتهای پیام
captcha