ارزیابی دوره‌ای وضعیت مدارس فارس جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان
کد خبر: 3921221
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

ارزیابی دوره‌ای وضعیت مدارس فارس جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: برای اطمینان از حفظ وضعیت استاندارد، ارزیابی دوره‌ای به‌صورت هر دو هفته یک بار، با تلاش مراقبان مدارس و مراکز خدمات جامع سلامت و مطابق چک لیست‌های ارسالی از وزارت بهداشت ادامه می‌یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 16 شهریورماه در نشست هماهنگی بازگشایی مدارس استان فارس گفت: بهداشت، ایمنی و سلامتی دانش‌آموزان و ایجاد آرامش در خانواده‌ها اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازگشایی مدارس است که این مهم مطابق با آخرین دستورالعمل مراقبت از بیماری کرونا در زمان بازگشایی مدارس و بر اساس وضعیت شیوع بیماری کرونا که در قالب رنگ‌بندی سفید، زرد و قرمز تعریف شده است، اجرایی می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در وضعیت سفید به شیوه حضوری، در وضعیت زرد به شیوه ترکیبی حضوری و مجازی و در وضعیت قرمز به شیوه مجازی برگزار می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در صورت تغییر در وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹در هر یک از مناطق، آموزش و پرورش نسبت به تغییر هر یک از شیوه‌ها اقدام می‌کند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای تمهیدات مناسب برای پیشگیری از ورود و انتقال ویروس کرونا در محیط ‌های تجمعی همانند مدارس و خوابگاه‌های شبانه روزی، گفت: در شرایط موجود، بازگشایی مدارس یکی از دشوارترین تصمیمات اتخاذ شده بوده و همه جوانب علمی و اجرایی لازم مدنظر قرار داده شده است.

به گفته این مقام مسؤل در دانشگاه علوم پزشكی شیراز، ارزیابی وضعیت آمادگی و رعایت تمامی اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، شرط لازم برای بازگشایی و فعالیت مدارس است.

همتی ادامه داد: پس از بازگشایی نیز برای اطمینان از حفظ وضعیت استاندارد، ارزیابی دوره‌ای به‌صورت هر دو هفته یک بار، با تلاش مراقبان مدارس و مراکز خدمات جامع سلامت و مطابق چک لیست‌های ارسالی از وزارت بهداشت ادامه می‌یابد.

وی از آغاز نظارت فوریتی از مدارس سراسر استان قبل از بازگشایی به‌همت کارشناسان بهداشتی، تکمیل چک لیست‌ها، اعلام گزارش نواقص بهداشتی به ادارات آموزش و پرورش مناطق، نواحی و شهرستان‌ها برای رفع موارد و ارائه آموزش‌های لازم به مدیران مدارس و کارکنان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان که بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، مقررات ویژه‌ای بر مبنای فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی در دستور کار قرار داده شده است.

همتی ابراز امیدواری کرد به یاری خدا، با دلسوزی مدبرانه والدین فهیم، وظیفه‌شناسی دانش‌آموزان، تعهد مدیران و معلمان پرتلاش و تجارب مدافعان سلامت عرصه بهداشت و درمان، از این بحران با موفقیت عبور می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha