هنیه: توافقات کشورهای عربی و اسرائیل واقعیت‌ها را تغییر نمی‌دهد
کد خبر: 3920647
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

هنیه: توافقات کشورهای عربی و اسرائیل واقعیت‌ها را تغییر نمی‌دهد

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در دیدار با رئیس پارلمان لبنان در بیروت گفت که توافقات برخی کشورهای عربی و رژیم اشغالگر درباره عادی‌سازی روابط، منجر به تغییر واقعیت‌ها نخواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صفا، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست روز پنجشنبه رهبران گروه‌های فلسطینی در لبنان به بیروت سفر کرده است، اعلام کرد که دیدارهای برخی از سران کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، منجر به تغییر واقعیت‌ها نخواهد شد.

وی در دیدار با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان گفت که توافقات برخی کشورهای جهان عرب با رژیم اشغالگر مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط، باعث آن نخواهد شد که حقایق تغییر کند.

هنیه با بیان اینکه دشمنی رژیم صهیونیستی برای همگان روشن است، تصریح کرد: آن زمان که یک هواپیمای صهیونیستی وارد امارات شد، بسیار لحظه دردناکی بود.

اسماعیل هنیه ضمن اعلام همبستگی با لبنان در خصوص فاجعه بندر بیروت، ابراز امیدواری کرد که ثبات و یکپارچگی در این کشور همواره برقرار باشد.

رییس دفتر سیاسی حماس افزود: در دیدار با نبیه بری، آخرین تحولات سیاسی در فلسطین و جهان عرب و طرح معامله قرن و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این دیدار، مواضع مشترک خود را در مخالفت با تمام طرح‌هایی که مسئله فلسطین را هدف می‌گیرد، اعلام کردیم. قدس و تشکیل کشور فلسطین و حق بازگشت و آزادی اسیران، خطوط قرمز ما هستند و هیچ‌گاه از آنها صرف نظر نخواهیم کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که پناهندگان فلسطینی در لبنان مهمان لبنانی‌ها هستند. اردوگاه‌های ما در لبنان هیچ‌گاه در امور داخلی لبنان دخالت نخواهند کرد و هیچ‌گاه نقشی علیه امنیت و ثبات لبنان نخواهند داشت.

انتهای پیام
captcha