تاسوعا و عاشورا در خراسان شمالی بدون دسته‌روی برگزار می‌شود
کد خبر: 3919367
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

تاسوعا و عاشورا در خراسان شمالی بدون دسته‌روی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به علت شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان، تاسوعا و عاشورای امسال بدون دسته‌روی در خیابان‌ها برگزار می‌شود.

تاسوعا و عاشورا در خراسان شمالی بدون دسته‌روی برگزار می‌شودحجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکا، با اشاره به اینکه به علت شیوع کرونا برنامه‌های امسال ماه محرم به صورت متفاوتی برگزار شد، اظهار کرد: روز تاسوعا دو ساعت پیش از مغرب در امام‌زاده سید عباس بجنورد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراسم روز عاشورا، تصریح کرد: هیچ‌گونه دسته‌روی در خیابان‌ها امسال وجود نخواهد داشت و هیئت‌ها مراسم عزاداری خود را مانند شب‌های گذشته در محل هیئت‌های خود برگزار می‌کنند.

خادمی ادامه داد: در روز عاشورا در مصلی‌ها و مساجد جامع، بدون اجتماع کثیر و مراسم عزاداری برگزار می‌شود و نماز عاشورا نیز پس از مراسم عزاداری در همان نقطه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا در استان، هر هیئتی در محل خود به سوگواری می‌پردازد و از اقداماتی که موجب تجمع تعداد کثیری باشد، باید پرهیز شود.

 

انتهای پیام
captcha