نذر سلامت در ماه محرم؛ فرصت مغتنم رفع کمبود اقلام حفاظتی و بهداشتی
کد خبر: 3917888
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
مینو محرز بیان کرد:

نذر سلامت در ماه محرم؛ فرصت مغتنم رفع کمبود اقلام حفاظتی و بهداشتی

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه کرونا، با اشاره به کمبود وسایل حفاظتی در برابر ویروس کووید 19 در بسیاری از نقاط جهان، ماه محرم را فرصت بسیار مناسبی برای ادای نذر سلامت و رفع کمبود اقلام بهداشتی و حفاظتی دانست.

نذر سلامت فرصت رفع کمبود اقلام حفاظتی و بهداشتی/ پوشیدن ماسک در محیط بسته بدون تهویه هوا خطرناک استمینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در حال حاضر کمبود وسایل بهداشتی و حفاظتی در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد، اظهار کرد: وسایل استحفاظی کفایت لازم برای تعداد بالای بیماران مبتلا به کرونا را ندارد، لذا یکی از ایده‌آل‌ها این است که از طریق نذر سلامت بخشی از این کمبود‌ها جبران شود و ماه محرم این فرصت را فراهم می‌کند.

محرز بیان کرد: اگر افرادی نیز قصد دارند غذا نذری ارائه دهند باید به نحوی عمل کنند که برای دریافت آن صف تشکیل نشود؛ اگرچه خوردن غذای نذری برای همه مردم ثواب دارد، اما این بار غذا را به خانه کسانی برسانند که نیازمند هستند و البته ترجیح آن است که مواد اولیه را توزیع کنند.

وی تأکید کرد: امسال باید تغییراتی را در نحوه نذورات انجام دهیم تا هم از خود و هم از سایرین در برابر بیماری کرونا محفاظت کنیم و سبب گسترده‌تر شدن این ویروس نشویم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا، در ادامه با بیان اینکه تا اردیبهشت‌ماه بیماری کرونا در حال کنترل بود اما با موج جدید، بسیاری از استان‌ها مجدداً گرفتار بیماری شدند، گفت: در حال حاضر روند بیماری در حال کاهش است و امیدوارم با رعایت مسائل بهداشتی در مراسم محرم و دیگر مراسم‌ها همچنان این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

وی افزود: مهمترین اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. در محیط‌های بسته به صورت مرتب باید تهویه هوا انجام گیرد والا حتی پوشیدن ماسک چنانچه تهویه هوایی صورت نگیرد، بسیار خطرناک است و امکان ابتلا وجود دارد.

محرز یادآور شد: پاییز خطرناکی را پیش رو خواهیم داشت و درخواستم از مردم این است که تمامی پروتکل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت تدوین می‌شود را رعایت کنند.
انتهای پیام
captcha