نماز جمعه در 56 نقطه استان کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3912975
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
علیدادی‌سلیمانی:

نماز جمعه در 56 نقطه استان کرمان برگزار می‌شود

امام جمعه کرمان گفت: در 56 نقطه استان کرمان نماز جمعه برگزار می‌شود و 56 امام جمعه داریم که تحصیلات آنها از نگاه دانشگاهی از کارشناسی ارشد به بالاست و به‌نسبت جوان هستند و هر چه جلوتر می‌رویم، جوان‌سازی ما بیشتر می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان امروز سه‌شنبه، 6 مردادماه به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور در سال 58 در جمع اعضای ستاد اقامه نماز کرمان گفت: نمازهای جمعه جایگاه مؤثر و مفیدی هستند و خدمات ارزنده‌ای در چهل سال گذشته داشته‌اند.

وی با اشاره به خطبه‌های نجات‌دهنده رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: این خطبه‌ها کشور را در برهه‌های حساس نجات داد و نماز جمعه در اسلام نیز جایگاه ویژه‌ای داشته است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: انتخاب امام جمعه موقت با امام جمعه است و به حکم مرکز نیازی ندارند و ما عنوان «خطیب جمعه» را برای ائمه جمعه موقت کرمان انتخاب کرده‌ایم که شکیل‌تر است.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: نمازجمعه‌ها همیشه پس از انقلاب اسلامی همواره برگزار شده‌اند و تعطیلی نداشته‌ایم، زمانی که بحث کرونا پیش آمد، مساجد و مکان‌های مقدس با این واقعیت مواجه شدند که شیوع کرونا می‌تواند با اجتماعات بیشتر شود، بنابراین اقامه نماز را نداشتیم.

وی اظهارکردکرد: زمانی که ما دیدیم کرونا به این زودی‌ها نمی‌خواهد برود، همان‌طور در بخش‌های اقتصادی نیاز به بازگشایی بود در بخش مذهبی و فرهنگی هم نیاز به بازگشایی داشتیم بنابراین شاهد برگزاری نماز جمعه و جماعت بودیم اما در هفته اخیر به علت قرمز شدن وضعیت استان تصمیم گرفتیم نماز جمعه‌ها را تعطیل کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید خواسته مردم را به مسئولان و تنگناهای مسئولان را به مردم منعکس کنند، افزود: رسالت اجتماعی امام جمعه این است که حلقه اتصال مردم و مسئولان باشد و مشکلات مردمی را مورد پیگیری قرار دهد و خدمات مسئولان را هم به صورت منطقی برای مردم بیان کند.

وی تریبون نماز جمعه را یک رسانه در کنار سایر رسانه‌های کشور خواند و اضافه کرد: سیاست‌ها و حوادثی که در دنیا رقم می‌خورد را با خطبه‌های نماز جمعه تبیین می‌کنیم.

امام جمعه کرمان یادآور شد: در 56 نقطه استان کرمان نماز جمعه برگزار می‌شود و 56 امام جمعه داریم که تحصیلات آنها از نگاه دانشگاهی از کارشناسی ارشد به بالاست و به‌نسبت جوان هستند و هر چه جلوتر می‌رویم، جوان‌سازی ما بیشتر می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در زمان تعطیلی نماز جمعه به این موضوع فکر کردیم که این خلأ را چگونه پر کنیم، اظهارکرد: جمعه‌ها در ساعت نماز جمعه با رادیو و تلویزیون مصاحبه می‌کنیم و حرف‌های‌مان را می‌زنیم.

انتهای پیام
captcha