خبرگزاری پیام خانواده تأسیس می‌شود
کد خبر: 3910948
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

خبرگزاری پیام خانواده تأسیس می‌شود

مدیر مؤسسه خاتم گفت: در حال تلاش برای تأسیس خبرگزاری پیام خانواده هستیم و در نظر داریم همزمان با میلاد پیامبر خاتم (ص) این خبرگزاری را به عنوان جامع‌ترین خبرگزاری تخصصی خانواده تأسیس کنیم.

خبرگزاری پیام خانواده تاسیس می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدحسین چاوشیان، رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم)، شامگاه پنجشنبه، 26 تیرماه در نشست خبری زنان، خانواده و کارآفرینی که در فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه خاتم تاکید داریم از یک جامعه نخبگانی در حوزه زنان و خانواده استفاده کنیم. مرکز اصلی استقرار این مؤسسه در قم است و از بدو افتتاح مؤسسه سفرهای استانی را به مناطق مختلف آغاز کردیم. به طور مثال موضوع خودکشی و خودسوزی زنان که طی سالیان مورد غفلت واقع شده است؛ یکی از موضوعاتی است که در این مرکز برای آن برنامه بررسی و تحقیقاتی داریم. در یکی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد که این پدیده در آنجا رواج دارد، حضور پیدا کردیم و تلاش می‌کنیم تا این آسیب‌ها را کاهش دهیم.
وی در ادامه ابراز کرد: ارتقای دانش خانواده و توانمندسازی زنان و دختران در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف مؤسسه خاتم است، همچنین بخش‌هایی از فعالیت‌های مؤسسه در سوئیس در نمایندگی خاتم دنبال می‌شود.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم) ادامه داد: مهم‌ترین آسیب اجتماعی در اروپا معطوف به پناهندگان بوده و در مقطعی از کشورهای آسیایی و عربی در اروپا حضور پیدا کرده‌اند؛ این افراد تصور می‌کنند که در این جوامع با مدینه فاضله روبرو خواهند شد، اما بعد از ورود به اروپا انواع آسیب‌های اجتماعی را در میان آنان شاهد بوده‌ایم.
چاوشیان، تشکیل بنیاد ازدواج آسان برای شیعیان در کشور سوئیس را یکی از کارهای انجام شده از سوی مؤسسه خاتم دانست و تأکید کرد: این مرکز دست یاری به سمت نخبگان دراز کرده است. هفته گذشته یک تفاهم نامه همکاری با یک مؤسسه علمی، فرهنگی و ادیانی در شهر کلن آلمان منعقد کردیم. این مؤسسه زیرنظر دولت آلمان بوده و از ابتدای آگوست با دوره خانواده نوین و مهارت‌های زندگی فعالیت‌های مشترک با این مؤسسه آغاز خواهد شد.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم) ابراز کرد: متأسفانه با شیوع کرونا امکان حضور در این دوره‌ها وجود ندارد، در این شرایط ما باید قدردان فضای مجازی باشیم تا از این طریق فرصت‌ها و تهدیدها را بشناسیم. همچنین در این ایام 10 نشست علمی آنلاین با موضوع خانواده و کرونا در این مؤسسه برنامه ریزی و اجرا کرده ایم.
وی اضافه کرد: طرح محرومیت‌زدایی از فضای جمکران یکی از کارهای دیگر مؤسسه خاتم است و در این منطقه آسیب‌های اجتماعی تلخی وجود دارد که اگر به وضع آن رسیدگی نشود، این آسیب‌ها تلخ تر خواهد شد.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم) عنوان کرد: توانمندسازی زنان یکی از کارهای مهم در حال انجام بوده و در مقطع فعلی تمرکز ما توانمندسازی آنان در سرمایه‌گذاری در بورس است.
وی در پایان تأکید کرد: در زمینه اعتیاد زنان وضعیت مناسبی در قم نداریم و مؤسسه خاتم پیگیر این موضوع است، زیرا شأن شهر قم فراتر از این وضعیت نامناسب است.
انتهای پیام
captcha