اهدای اعضای بدن دختربچه ۱۲ ساله رفسنجانی به ۴ بیمار
کد خبر: 3909766
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

اهدای اعضای بدن دختربچه ۱۲ ساله رفسنجانی به ۴ بیمار

اعضای پریسا دختر ۱۲ ساله رفسنجانی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، دیروز، ۲۰ تیرماه برای پیوند به ۴ بیمار به تهران و شیراز فرستاده شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، گروه برداشت قلب از تهران به بیمارستان علی‌ بن ابیطالب‌(ع) عازم شد تا قلب پریسا گنجی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود را بردارند و از طریق هوایی به تهران ببرند.

زهرا عظیمی، هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: نهمین اهدای قلب رفسنجان در حال انجام است و سومین اهدای قلب است که پزشک جراح از تهران برای برداشت اعزام شده است. قلب اهدایی پریسا به تهران به بیمارستان شهید رجایی منتقل و به کودک چهار ساله پیوند می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه این مورد، سی و یکمین اهدای عضو در رفسنجان است، تصریح کرد: این دختر دوازده ساله در تاریخ 12 تیرماه در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد و مادرش در آن حادثه فوت کرد و پدرش نیز در آی سی یو بستری است که با هماهنگی با خانواده پدری پریسا گنجی نسبت به اهدای اعضایش اقدام شد، پدر پریسا نیز حال مساعد پیدا کرد و با روانشناسان مرکز نزد پدر رفتیم که رضایت کامل خود را برای اهدای اعضای دخترش اعلام کرد.

وی اظهار کرد: پریسا، جان چهار نفر را نجات خواهد داد و کلیه‌ها و کبد وی نیز به شیراز برای پیوند منتقل خواهد شد.

همتی، نماینده وزارت بهداشت نیز بیان کرد: برای سومین بار به رفسنجان برای انتقال هوایی قلب اعزام شدیم. مریض 12 ساله دچار مرگ مغزی شده که برای انتقال قلب او به مریض چهار ساله در بیمارستان شهید رجایی در تهران جراحی و برداشت قلب انجام شده است.

انتهای پیام
captcha