صدور ۸۵۱۰ رأی جایگزین حبس در مازندران
کد خبر: 3906413
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

صدور ۸۵۱۰ رأی جایگزین حبس در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران حبس‌زدایی را جزو سیاست‌های دادگستری استان دانست و اظهار کرد: در سال گذشته قضات موفق شدندتعداد ۸ هزار و ۵۱۰ رای با موضوع جایگزین حبس را صادر کنند.

صدور ۸۵۱۰ رأی جایگزین حبس در مازندران / شناسایی گروه شیطان‌پرستی در مرزن‌آبادبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران امروز سوم تیرماه در نشست مطبوعاتی با گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای هفتم تیرماه، گفت: خون شهید بهشتی و همه شهدای والا مقام جریان نفاق و ایادی آن‌ها را رسوا کرد و آن‌ها به زباله‌دان تاریخ فرستاد.
وی افزود: دشمنان کوردل گمان کردند با شهادت این اندیشمندان می‌توانند انقلاب را از ریشه بخشکانند، اما نهال انقلاب با رویش‌های خود توانست درخت تنومندی شود که امروز در منطقه و جهان از اقتدار سیاسی و اقتصادی برخوردار است.
اکبری تصریح کرد: در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه اقدامات متعددی صورت گرفت که یکی از این اقدامات برخورد و رسیدگی با دعاوی و جرائم و پرونده‌ها با سرعت بالا است.
وی افزود: ۸۹۷ هزار و ۵۷۲ فقره پرونده در سال ۹۸ در واحد‌های مختلف قضائی استان رسیدگی و حکم آن صادر شد که از این میزان ۳۹ هزار و ۹۸۷ پرونده معوق بوده که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های معوق استان را شامل می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته مابقی پرونده‌های معوق تا پایان تابستان امسال رسیدگی می‌شود.
اکبری با بیان اینکه دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های مهم را در دستور کار قرار دادیم، گفت: پرونده‌های مهم به آن پرونده‌هایی گفته می‌شود که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۶ درصد از پرونده‌های مهم که حدود ۲ هزار پرونده را شامل می‌شود مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام مربوط به آن صادر شد.
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری استان در سال گذشته با حضور دستگاه‌های مسئول و متولی بیش از ۲۵۷ هکتار خلع ید شده است که از لحاظ ارزش ریالی بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.
وی ادامه داد: بیش از ۳۴ کیلومتر از نوار ساحلی استان مازندران آزادسازی و برخی سازه‌ها غیرقانونی تخریب شده و امسال مقادیر باقی مانده را آزادسازی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سیاست ما برخورد قاطع و شدید با مجرمان با جرم‌های مهم است، افزود: سیاست دیگر قوه قضائیه این است که ورودی به زندان‌ها کم شود و این مهم با دستورالعمل ساماندهی زندان‌ها پیگیری می‌کند.
اکبری حبس‌زدایی را جزو سیاست‌های دادگستری استان دانست و بیان کرد: در سال گذشته قضات موفق شدند تا ۸ هزار و ۵۱۰ رای با موضوع جایگزین حبس را صادر کنند که نسبت به مدت قبل در سال ۹۷ حدود ۸۸ درصد افزایش داشته است و بیش از ۴ درصد جمعیت زندان‌های استان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل کاهش داشتیم.
وی ادامه داد: با افزایش دادگاه تجدید نظر از ۳۱ شعبه به ۳۸ شعبه ۵۲ درصد پرونده‌های موجود دادگاه‌های تجدید نطر طی مدت یکسال رسیدگی و حکم آن‌ها صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: تا کنون ۱۱ پرونده کثیر‌الشاکی (پرونده‌های بیش از ۱۰۰ شاکی) داشتیم که ۵ هزار و ۲۹۸ شاکی داشتند و خوشبختانه به این پرونده‌ها رسیدگی شده و حکم صادر شده و در مرحله اجرا است.
اکبری بیان کرد: استان مازندران در کاهش پرونده‌های مانده در دادسرا‌ها رتبه دوم، در کاهش پرونده‌های کیفری رتبه چهارم و در ابلاغ الکترونیک در خرداد ۹۹ رتبه سوم و در حمایت از کارآفرینان و صاحبان صنایع نیز رتبه سوم را کسب کرده است.
وی افزود: رویکرد دادگستری مبارزه همه‌جانبه با فساد است به همین منظور دادگستری استان یکی از برنامه‌های خودش را مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار داده است.
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه، در سه ماهه ۹۹ تعداد ۱۷ باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی شد، گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۹۴۴ پرونده با صلح آرامش در شورای حل اختلاف رسیدگی، ۳۲ باند مشروبات الکلی را دستگیر و ۵۷ باند مواد مخدر متلاشی شد.

وی افزود: ما باید گریزگاه‌های فساد را ببندیم، هر مدیری که به مقامی منصوب می‌شود اولین مسئولیتش کنترل و نظارت است هر کسی در هر جایی چه قوه مجریه چه مقننه مسئولیتی را قبول می‌کند باید وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد اگر وظایفش را رها کند چه از باب ترک وظیفه به صورت عمدی، یا اقدامی که نمی‌بایست انجام می‌داد انجام داده در دادگاه قابل تعقیب است.

اکبری گفت: در استان مازندران مسیحیت تبشیری فعالیت‌هایی دارند و در مرزن‌آباد گروه شیطان‌پرستی را شناسایی کردند که بازداشت و برخی با قرار تامین ازاد شدند و به زودی پرونده‌های آن‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام
captcha