دستگاه قضایی با هنجارشکنان خرید و فروش سلاح برخورد کند
کد خبر: 3906116
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

دستگاه قضایی با هنجارشکنان خرید و فروش سلاح برخورد کند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه باید با شدت بیشتری پیگیری شود، گفت: در لرستان خرید و فروش سلاح در حال انجام است که مستلزم همکاری برخی دستگاه‌ها و به‌ویژه نیروی انتظامی با دستگاه قضا در راستای مبارزه با هنجارشکنان است .

هیئت‌های اندیشه‌ورز واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجراییبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد یک‎شنبه، یکم تیرماه در دیدار با رئیس‌کل دادگستری لرستان و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی لرستان که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه انجام گرفت، ضمن گرامی‎داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی، اظهارکرد: شهید بهشتی یک شخصیت علمی، فرهنگی و هدفمند بود و به‌عنوان بنیان‌گذار دستگاه قضای اسلامی در نظام نوپای جمهوری اسلامی بودند.

وی افزود: در لرستان شهیدان حجت‌الاسلام سید فخرالدین رحیمی و محمدحسین صادقی به‌عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بودند که در هفتم تیرماه به‌وسیله منافقان کوردل به شهادت رسیدند، شهید فخرالدین رحیمی که دارای ایمان به تمام معنا و سراسر وجودش شور انقلابی بود دنبال اقامه عدل بودند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که وظیفه اصلی قوه قضائیه اقامه عدل است، گفت: مکتب اسلام از صدر اسلام تاکنون بر اساس عدل پایه‌گذاری شده است و به‌طور یقین قوه قضائیه در هر سال نسبت به سال قبل باید پیشرفت داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری آورده جدیدی داشته باشد که این آورده جدید با برنامه‌ریزی امکان دارد .

شاهرخی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید» افزود: جهش تولید در دستگاه قضا و فرهنگی به‌معنای تحول در کارها و  فعالیت‌ها است و این تحول با برنامه‌ریزی انجام می‌شود که بر همین اساس باید برنامه‌ها زمان‌بندی شوند، در قانون اساسی برای قوه قضائیه وظایف گسترده‌ای ازجمله احیا حقوق عامه که همین وظیفه گستره وسیعی دارد از امنیت تا عرصه‌های بین‌المللی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی لرستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به‌طور یقین آورده جدیدی خواهد داشت و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان حمایت از کلیه دستگاه‌ها و نظارت بدون دخالت در امور دستگاه‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی است و به تعبیری واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است .

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: مبارزه سخت‌گیرانه با فساد از دیگر وظایف قوه قضائیه است که خوشبختانه این روزها شاهد عملکرد بسیار خوب قوه قضائیه و برنامه‌های رئیس این قوه هستیم البته مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم اعمال قانون با صلابت و بدون بی‌رحمی در مقابل هنجارشکنان، افزود: متاسفانه در استان لرستان خرید و فروش سلاح در حال انجام است که مستلزم همکاری برخی دستگاه‌ها و به‌ویژه نیروی انتظامی با دستگاه قضا در راستای مبارزه با هنجارشکنان است .

شاهرخی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا، افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا بهره‌گیری از منشور حضرت علی(ع) به مالک اشتر است و می‌گویند در انتصاب قاضی و مدیران دستگاه قضایی باید به این منشور مراجعه شود و تواناترین و برترین افراد در قوه قضاییه منصوب شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: پایبندی به نظام اسلامی و احکام اسلامی و خدمت به مردم مهم‌ترین اصل در انتخاب مدیران است نه نسبت‌های فامیلی، در این‌صورت است که شاهد رضایت مردم، طولانی نشدن رسیدگی به پرونده‌ها خواهیم بود .

وی گفت: خوشبختانه در دستگاه قضا همواره چشم‌هایی بیدار و هوشیار هستند که هرکس در هر مقام و منصبی باشند با او تعارفی ندارند و اگر جایی تخلفی را رخ بدهد باید آن‌را آشکار کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان این‌که قوه قضائیه باید مظهر و پناهگاه ملت باشد، تصریح کرد: اقتدار، قانون‌گرایی و سلامت کامل از عوامل استقلال دستگاه قضایی و تاکید بر لزوم پیشگیری از جرم از مهم‌ترین شاخصه‌های دستگاه قضا است کمااینکه برخورد جدی با تخلفات لازمه پیشرفت کامل در دستگاه قضایی و تشویق قضات عادل و درست‌کار مکمل تنبیه متخلفان است.

انتهای پیام
captcha