تحقق اهداف در اجرای احکام قضایی در گرو پویایی آن است
کد خبر: 3906096
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

تحقق اهداف در اجرای احکام قضایی در گرو پویایی آن است

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: اجرای احکام کار مهمی است و اگر پویایی نداشته باشد به هدف اصلی نمی‌رسد و در این زمینه در خصوص به کارگیری قضات با تجربه اقدام شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز، 1 تیرماه در نشست خبری با تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه فردی فقیه، حقوقدان و آگاه به زمان عصر خود بود که در بحث قانون اساسی بسیار مؤثر و به مثابه سنگ زیرین آسیاب بود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی 3 ماه اول سال، افزود: طی این مدت تعداد 9 هزار و 518 پرونده به دادسرا وارد شده است که در همین بازه زمانی با وجود مشکلات کرونا شاهد خروج 10 هزار و 333 پرونده از دادسرای کرمانشاه بوده‌ایم که نشان از رسیدگی بیش از 100 درصدی به پرونده‌ها است.

کرمی به شیوع کرونا و خطرات این امر برای اجتماع اشاره و اظهار کرد: در این خصوص مسئولین زندان‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و بنا به تشخیص رئیس قوه قضائیه و تصویب ستاد کرونا با مرخصی 2 هزار 456 نفر از زندانیانی که احساس می‌شد بازگشت آن‌ها برای جامعه خطرآفرین نیست موافقت شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: تعداد 609 نفر زندانی هم مرخصی پایان حبس داشتند و 332 نفر نیز با موافقت مقام معظم رهبری عفو و آزاد شدند.

وی افزود: 76 نفر به صورت مشروط از زندان آزاد شدند که این افراد چنانچه مرتکب جرم جدیدی نشوند به زندان بازگردانده نمی‌شوند در غیر است صورت جرم قدیم نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

کرمی بیان کرد: اجرای احکام کار مهمی است و اگر پویایی و به روز بودن را نداشته باشد به هدف اصلی نمی‌رسد و در این زمینه در خصوص به کارگیری قضات با تجربه اقدام شد و همچنین نیروی انسانی مجرب تکمیل و به روز شدند.

انتهای پیام
captcha