رسیدگی به 63 هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه
کد خبر: 3905853
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

رسیدگی به 63 هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در مجموع 63 هزار پرونده در شعب دادگستری استان کرمانشاه در حال رسیدگی است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: دستگاه قضا نیازمند جلب اعتماد عمومی است و برای این مهم نیازمند کمک رسانه هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه دادگاه‌های عمومی و انقلاب در جایگاه پنجم و در حوزه اجرای احکام در رده اول و در محاکم تجدید نظر در جایگاه چهارم کشور قرار داریم، افزود: در مجموع 63 هزار پرونده در شعب دادگستری استان کرمانشاه وجود دارد که در حال رسیدگی است.

توسلی‌زاده با بیان اولویت‌های دستگاه قضا، گفت: یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضائی استان کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تأکید کرد: بهترین راه برای تحقق موضوع یاد شده این است که قضات اعتقادی به مجازات و بازداشت نداشته باشند که قضات استان توجیه شده‌اند و آمار هم نشان از کاهش این امر دارد.

وی افزود: در مهر ماه سال گذشته 2 هزار و 400 مورد بازداشت صورت گرفته است که اغلب آن‌ها آزاد شده‌اند لذا بر این اساس با توجه به مسائلی که برای این افراد در این خصوص پیش می‌آید تصمیم به کاهش جمعیت کیفری استان داشتیم که این امر موجب شد تا این آمار در اردیبهشت امسال به 30 نفر تقلیل یابد.

توسلی‌زاده جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر اولویت‌های دادگستری استان دانست و تصریح کرد: مردم به قضات اعتماد داشته باشند و آرای آن‌ها را قبول کنند.

انتهای پیام
captcha