راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در حوزه علمیه مازندران
کد خبر: 3904203
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در حوزه علمیه مازندران

مدیر حوزه‌های علمی مازندران، گفت: تشکیل و راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در مدیریت حوزه علمیه کشور امری ضروری بود که این دفتر در مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در حوزه علمیه مازندرانحجت‌الاسلام محمود ابوترابی، مدیر حوزه‌های علمی مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران در حاشیه نشست با موضوع احیا و ایجاد و ترویج منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه استان که در ساری برگزار شد، گفت: موقوفات منابع پایدار مناسبی برای حوزه‌های علمیه است و باید تلاش کرد تا زمینه احیای این موقوفات در سطح استان فراهم شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده است، افزود: در صورت احیای این موقوفات بسیاری از مشکلات مدارس علمیه مرتفع خواهد شد.

ابوترابی با بیان اینکه برای احیاء موقوفات نیازمند همکاری و مساعدت سایر بخش‌ها هستیم، ادامه داد: باید موانع پیش روی این مسئه برطرف شود.

وی موقوفات را پشتوانه مناسبی برای حوزه‌های علمیه معرفی کرد و گفت: تقویت و حمایت از مراکز حوزوی یک مسئله مهم است که با احیای موقوفات می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: تشکیل و راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در مدیریت حوزه علمیه کشور
امری ضروری بود که این دفتر در مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: استقلال مالی حوزههایعلمیه و جلب کمک‌های مردمی با احیا و ایجاد و توسعه سنت حسنه وقف، توسعه و ترویج آمورزشی و پژوهشی و ضرورت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌ها و تعیین راه‌کاری‌ها و نظارت بر موقوفات و منابع پایدار از جمله اعداف دبیرخانه امور موقوفات و منابع پایدار است.

ابوترابی با اشاره به اینکه تلاش‌های صورت گرفته برای احیای موقوفات مدارس علمیه استان در طول سال‌های اخیر، افزود: امیدواریم این تلاش‌ها با قدرت بیشتری دنبال شود تا شاهد احیای موقوفات مدارس علمیه باشیم.

انتهای پیام
captcha