ایجاد سایت موزه در قلب شهر کرمان
کد خبر: 3900056
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

ایجاد سایت موزه در قلب شهر کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: با انجام کاوش‌های باستان‌شناسی و کشف بقایای معماری قبه سبز می‌توان یک سایت موزه در قلب شهر کرمان برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از  ادره‌کل مدیرکل میراث فرهنگی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه‌شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه با اشاره به اینکه بنای تاریخی قبه سبز یادگار دوره قراختاییان از مهم‌ترین ابنیه تاریخی استان است، گفت: این بنای تاریخی طی سالیان اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و عملیات مرمتی بر روی بقایای آن توسط متخصصان مرمت تزئینات انجام گرفته است.

وی افزود: در ادامه اقدامات مذکور و به‌منظور شناخت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قبه سبز با اخذ مجوز لازم از پژوهشکده باستان‌شناسی کشور عملیات گمانه‌زنی باستان‌شناسی این بنای تاریخی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان تصریح کرد: عملیات گمانه‌زنی برای مشخص کردن دقیق عرصه این بنای تاریخی با گروهی متشکل از کارشناسان باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی استان و کادر خدماتی شهرداری کرمان و ظرف دو ماه آینده انجام می‌شود.

فعالی بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از این گمانه‌ها اطلاعات دقیق‌تری در خصوص این بنا به دست خواهد آمد و به استناد یافته‌های جدید، طرح کاوش باستان‌شناسی سایت درباره ایوان باقیمانده تهیه و پس از تأمین اعتبار لازم کاوش‌های باستان‌شناسی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با انجام کاوش‌های باستان‌شناسی و کشف بقایای معماری این بنا بتوان یک سایت موزه در قلب شهر کرمان برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha