فروش بیش از ۳ میلیارد ریال کتاب در طرح «بهارانه» کردستان
کد خبر: 3899449
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

فروش بیش از ۳ میلیارد ریال کتاب در طرح «بهارانه» کردستان

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فروش ۳ میلیارد و ۸۵۷ میلیون و ۹۷۷ هزار ریال کتاب از ۲۰ اردیبهشت‌ ماه تاکنون در طرح بهارانه کتاب خبر داد.

عبید رستمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح بهارانه کتاب با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها»  از 20 اردیبهشت‌ ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به شرکت ۳۸ کتابفروشی استان کردستان در طرح بهارانه کتاب افزود: از این تعداد کتاب 28 کتابفروشی در مرکز استان و 10 کتابفروشی در سطح شهرستان‌ها بوده است.

رستمی با اشاره به اینکه طی این مدت 3 میلیارد و 857 میلیون و 977 هزار ریال کتاب توسط ۳۸ کتابفروشی شرکت‌کننده در طرح بهارانه کتاب در کردستان به فروش رفته است، بیان کرد: استان کردستان تا کنون در اجرای این طرح یکی از پرفروش استان‌ها و در جایگاه هفتمین استان کشور قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه در این طرح شش هزار و 453 کتاب در استان کردستان به فروش رسیده است، عنوان کرد: این آمار فروش کتاب بیانگر این است که علاقمندان به حوزه کتاب در استان کردستان را بیشتر بزرگسالان تشکیل می‌دهند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: قیمت کتاب‌های بخش کودک و نوجوان نسبت به کتاب‌های بزرگسالان کمتر است و با یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سهمیه خرید هر فرد می‌تواند کتاب‌های بیشتری را خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه کتاب در این طرح با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود، بیان کرد: کتابفروشی‌های آمیار، هنر واندیشه، زانست، علمی کالج، دانشمند، کتاب شهر، فرهنگسرای هنر و اندیشه، ژیرا، نالی، شار، زانکو، توحید، امام غزالی وآینده از جمله کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح در استان هستند.

رستمی یادآور شد: در این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزارتومان یارانه خرید کتاب تعلق خواهد گرفت و برای هر شماره  ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha