احسان و نیکوکاری محدود به زمان و شرایط خاص نباشد
کد خبر: 3899088
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱

احسان و نیکوکاری محدود به زمان و شرایط خاص نباشد

امام جمعه پلدشت گفت: احسان و نیکوکاری در حق مؤمنان نباید تنها محدود به شرایط و زمان خاصی بودهژف بلکه باید اجرای طرح رزمایش «کمک مؤمنانه» ادامه داشته باشد.

احسان و نیکوکاری نباید محدود به زمان و شرایط خاص باشدحجت‌الاسلام والمسلمین وحید طالبی، امام جمعه پلدشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت احسان و مواسات اظهار کرد: در حال حاضر که کشور با مشکلات اقتصادی رو به رو است تعدادی از افراد جامعه از نظر تأمین معیشت خود و خانواده‌شان در مضیقه قرار دارند و کمک به آنها به ویژه در ماه رمضان ثواب الهی دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای ایجاد اتحاد و همدلی در بین مردم و مسئولان دستور اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه» را در کشور صادر کردند، افزود: در اجرای این رزمایش گرچه دولت نقش دارد، اما حضور و نقش مردم پررنگ و قابل ستایش است.

امام جمعه پلدشت ادامه داد: احسان و نیکوکاری به همنوع از سفارشات ائمه معصوم(ع) بوده که در سیره این بزرگواران رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه از جمله اولویت‌ها است. رزمایش کمک مؤمنانه موجی از همدلی را در سراسر کشور ایجاد کرده است و همین روحیه همدلی و ایثارگری مردم ایران بوده که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره کشور را از لبه پرتگاه و مواقع حساس نجات داده است.

حجت‌الاسالام طالبی با اشاره به برکات احسان و مواسات در کشور تصریح کرد: ایجاد روحیه متواضعانه، تحکیم پیوندهای عاطفی بین مؤمنان، ریشه‌کن شدن فقر در جامعه، برکت یافتن مال، افزایش همدلی و اتحاد در جامعه از جمله این برکات است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت به وجود آمده از رزمایش کمک مؤمنانه نهایت استفاده را کرد، گفت: احسان و نیکوکاری در حق مؤمنان نباید تنها محدود به شرایط و زمان خاصی بوده، بلکه باید اجرای طرح رزمایش کمک مؤمنانه ادامه داشته باشد.

 

 

انتهای پیام
captcha